پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 956716
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۵
مراسم احیای شب قدر در حرم حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: شب قدر، شب ارتباط با ولایت اهل بیت(ع) است تا به اذن الهی و به برکت این ولایت، زمینه عاقبت بخیری در ما به وجود آید.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که سعادتمند واقعی کسی است که عظمت و اهمیت شب قدر را درک کند، اظهار داشت: در روایت از اهل بیت(ع) داریم که فرمودند سعادت و شقاوت انسان‌ها در طول سال به لیالی قدر گره خورده و در این شب قدر، ما با ارتباط با خدای متعال و توسل بر قرآن و اهل بیت(ع) از پروردگار می خواهیم که بهترین مقدرات را در این شب برای یک سال آینده ما رقم بزند.

وی افزود: از سویی این شب ها به مقوله ولایت گره خورده، کما این که به طور خاص با شهادت مولی الموحدین(ع) ارتباط پیدا می کند و ما به برکت اقامه عزا و گریه بر مظلومیت امام علی(ع)، لیاقت ارتباط بهتر با خداوند متعال را پیدا می کنیم.

رئیس دانشگاه قم همچنین با اشاره به فرمایش قرآن در سوره قدر مبنی بر این که شب قدر برتر از هزار ماه است، گفت: خدای متعال در قرآن کریم گاهی به زمان و لیل قسم می خورد و در این جا خود این قسم موجب ارزش این شب شده، کما این که در روایت داریم شب قدر قلب ماه رمضان است و لذا اگر این شب نباشد، چه بسا دیگر ماه رمضان ویژه نباشد.

وی همچنین بیان داشت: در شب قدر، ملائکه و روح که اعظم ملائکه الهی است نازل می‌شوند و بر اساس فرمایش قرآن، همه‌ساله در شب‌های قدر ملائکه الهی به پیشگاه انسان کامل که همان امام زمان(عج) است نازل می شوند و چه خوب است که ما در این شب با توسل بر حضرت حجت(عج) از خداوند متعال طلب استغفار و توبه حقیقی کنیم که عاقبت بخیری ما در همین امر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha