پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شب قدر

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: یکی از دلایل اهمیت شب قدر این است که تمام امور هستی و برنامه های مربوط به زندگی انسان تقدیر و اندازه گیری می شود و به امضای حجت خدا به عنوان قطب عالم امکان می رسد.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از آذربایجان غربی وحیده محمدلو، روز دوشنبه در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که تقارن شب های قدر با ایام شهادت مولی الموحدین(ع) این معنا را می رساند که خداوند متعال خواسته است این شب های پر عظمت با نام امام علی (ع) که بهترین بنده خدا  بود، گره بخورد، اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) تجسم آیات قرآن در میان مسلمانان و مصداق آیه " اَشِداءُ عَلَی الکُفّارِ رُحماءُ بینهم" و مصداق عدل و ارزش های والای انسانی است.

وی، تشویق مردم به عبادت در ماه مبارک رمضان را یکی از علل مخفی بودن شب قدر عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل اهمیت شب قدر این است که تمام امور هستی و برنامه های مربوط به زندگی انسان در شب قدر تقدیر و اندازه گیری می شود و به امضای حجت خدا به عنوان قطب عالم امکان میرسد و به همین دلیل هم خداوند خواسته آن را مخفی کند تا بندگان شب های بیشتری را به عبادت خدا بپردازند .

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: ضربت خوردن امام علی (ع) و شهادت حضرت در دومین شب قدر یکی دیگر از اهمیت های شب قدر است،  و فرشتگان در این شب به محضر امام عصر ارواحنا له الفداء نازل می‌شوند.

وی در ادامه نزول قرآن را از دیگر امتیازات و اهمیت های شب قدر عنوان کرد، بیان داشت: قرآن به عنوان کامل ترین نسخه شفابخش برای اداره زندگی در شب قدر نازل شده است و خداوند بر اساس آیات قران عبادات در شب های قدر سی هزار برابر نسبت به دیگر ایام است.

محمدلو در ادامه به بیانات رهبر انقلاب در خصوص شب قدر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص شب های قدر می فرمایند؛ در حقیقت از شب قدر، انسان مومن روزه‌‏دار، سال نویی را آغاز میکند و در چنین روزهایی تقدیرانسان در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود و وی وارد یک سال و مرحله‌ی نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو می شود. در راهی به حرکت در می‌آید، با ذخیره‌ی تقوا این راه را طی می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: در شب های قدر لازم است بندگان به اصلاح ارتباط با خدا، قرآن، بندگان، اهل بیت و خود بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha