پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: عدم تعلق به دنیا و امور دنیوی، زمینه ساز شجاعت انقلابی در بین مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری طی سخنانی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در هیئت فاطمیون قم با اشاره به این که یکی از عوامل سقوط و انحراف خواص، حب دنیا و دلبستگی به امور دنیوی است، اظهار داشت: البته باید از دنیا و گرایش به دنیا تعریف درستی ارایه شود، چرا که تنبلی و کسالت و دوری گزینی از دنیا در روایات و آموزه های دینی ما مذمت شده اما از آن سو نیز وارد شده که حب دنیا، رأس و منشأ همه خطاهاست.

وی افزود: در نگاه دینی، دنیا مزرعه آخرت است و انسان باید در همین دنیا به گونه ای کار و تلاش کند که توشه ی مناسبی برای آخرت خود فراهم نماید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: عده ای تا دنیایشان به راه باشد دم از انقلاب و ولایت می زنند، اما همین که دنیا و مقامات و پست های دنیوی شان به خطر اُفتد، آن روی دیگر خود را نشان می دهند.

وی افزود: به تعبیر امام حسین(ع)، مردم بنده دنیا هستند و دین صرفاً لقلقه زبانشان است. تا زمانی که اوضاع بر وفق مرادشان باشد، دم از دین می زنند اما همین که دنیایشان به خطر اُفتد، به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری همچنین با اشاره به ماجرای سقوط خواصی چون طلحه و زبیر گفت: عدم تعلق به دنیا و دلبستگی به امور دنیوی، ارمغانش شجاعت انقلابی است و شیعه و محب واقعی امیرالمؤمنین (ع) باید هم این گونه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha