سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهر آرا قزوین

حوزه / مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: حضرت  علی(علیه الاسلام) مجمع فضیلت های اخلاقی است، لذا سخن گفتن در مورد شخصیت ایشان کاری بس دشوار است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا در مراسم سوگواری شب شهادت حضرت علی(ع)، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه سردارین گفت: اگر بخواهیم به بارزترین خصوصیات مولای متقیان اشاره کنیم باید به بندگی این عصاره خلقت اشاره کرد که در مقام تبعیت از امر پروردگار خویش، هیچ گاه دیده نشد که از دستور نبی مکرم اسلام که بر ایشان مقدمند، تخطی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین گزینه ای که باید برای نهادینه کردن فضائل حضرت علی (ع) دقت داشت تا از ناهنجاری ها جلوگیری به عمل آید، مبحث بصیرت دهی به عموم افراد جامعه است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: عموم جامعه به این موضوع آگاه باشند که اگر از ولایت دور شویم چه خواهد شد و به قول امام راحل «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد» و این موضوع تضمین کننده سعادت جامعه است.

وی ادامه داد:  دین مبین اسلام برای تمام بخش های زندگی برنامه دارد و در صورتی که زندگی براساس احکام اسلام مدیریت شود، شاهد هیچ گونه مشکل و ناهنجاری نخواهیم بود.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین با بیان اینکه سیره و منش مولای متقیان حضرت علی (ع) و فضائل اخلاقی فردی و اجتماعی ایشان برای تمامی آحاد جامعه به خوبی نمایان است، بیان کرد: بهره گیری و اشاعه و نشر فضائل اخلاقی مولای متقیان هدایتگر جامعه و به ویژه خانواده ها است.

وی ادامه داد: حضرت علی (علیه الاسلام) مجمع فضیلت های اخلاقی است، لذا سخن گفتن در مورد شخصیت ایشان کاری بس دشوار است.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha