جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ضبط پخش زنده سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت علی علیه‌السلام چشمانش از اشک و فقر فقرا به خواب نمی‌رفت، گفت: حکومت ما جمهوری اسلامی و اسلام همیشه حامی نیازمندان است به همین علت مسؤولان حکومت باید از درد فقرا آگاه باشند و به آن رسیدگی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در برنامه رسانه‌ای تفسیر قرآن کریم که در جوار مضجع مطهر بانوی کرامت برگزار و به‌صورت زنده از شبکه سه سیما منعکس شد، طی سخنانی اظهار کرد: لازم است به اتفاقاتی  که بعد از شهادت حضرت علی علیه‌السلام روی داده پرداخته شود و سخنانی که بعد از این حادثه جانسوز ذکر شده است مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: «صعصعة بن صوحان» یک خطیب چیره‌دست و ارادتمند حقیقی حضرت علی علیه‌السلام بود که بعد از حادثه به منزل حضرت آمد اما موفق به ملاقات نشد و به امام حسن علیه‌السلام گفت سلام مرا به ایشان برسانید و بگویید تو درباره عظمت و ذات خدا شناخت و درک عظیمی داشتی.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از کسانی که درباره حضرت علیه‌السلام بعد از شهادت سخن گفته است همین صعصعه بن صوحان است و اولین مرثیه‌خوان حضرت نیز همین شخص است.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: صعصعه در کنار مزار حضرت می‌گوید کسانیکه علی علیه‌السلام را کنار زدند باختند چراکه ایشان از نظر علم و درک بالاترین انسان بود و این شهادت گوارایش باد چراکه زندگی ایشان تمامش خیر و مفید بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی یادآور شد: «ضرار بن ضمره» نیز یکی از افرادی است که بعد از شهادت حضرت علی علیه‌السلام در مورد ایشان سخن گفته است و بر اساس کتب رجالی، او یک انسان عالم زاده و عابدی است.

وی افزود: ضرار بن ضمره مقابل معاویه در وصف حضرت علی علیه‌السلام می‌گوید ایشان بر اساس عدالت حکم می‌کرد و هر چه بر زبان می‌راند با علم و حکمت بود و از دنیا گریزان و با شب مأنوس و شب‌زنده‌دار بود، علی علیه‌السلام اهل دین را تعظیم می‌کرد و فقرا را دوست می‌داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: اولین سخنرانی امام حسن مجتبی علیه‌السلام در مسجد کوفه بعد از شهادت پدر بزرگوارشان، بسیار مهم است چراکه حضرت می‌فرمایند دیشب کسی از میان جامعه رفت و قلب و دست‌هایی از کار ایستاد و چشمانی بسته شد که نه درگذشته نظیر داشت و نه در آینده مثل او خواهد آمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در ادامه گفت: امام حسن مجتبی علیه‌السلام در ادامه می‌فرماید همانا پدرم پرچم‌دار نبی خداست اما هیچ مالی از خود باقی نگذاشت و همه خرج نیازمندان کرد.

عضو هیأت‌علمی جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام کاملاً زاهدانه زندگی و اموال و دارایی‌های خود را وقف فقرا می‌کرد و باید این سخن گهربار حضرت که به مردم بپوشانید آنچه خود می‌پوشید و به زیردستان بخورانید آنچه خود می‌خورید آویزه گوش مسئولان باشد.

وی افزود: کدام مسئول در حال مسئولیت طعم فقر را می‌چشد؟ و زمانی که به منزل می‌آید گوشت و.. ندارد؟  و با فقر دسته و پنجه نرم می‌کند.؟ همه باید زندگی خوب داشته باشند و مسئولان باید به فکر مردم باشند چراکه این گرانی‌ها به مردم فشار آورده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی تأکید کرد: حکومت ما جمهوری اسلامی است و باید به درد فقرا برسیم چرا حضرت علی علیه‌السلام چشمانش از اشک و فقر فقرا به خواب نمی‌رفت ما توقع داریم کسانی به صحنه بیایند و نامزد انتخابات شوند که به فقرا و مستمندان رسیدگی و وصیت‌نامه شهدا را پیاده کنند و پاسخ آه و درد جانبازان و پاسخ بیش از ۲۰۰ هزار شهید را در پل صراط بدهند و شرمنده مادران شهدا نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha