جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: برخورد قاطع با مفسدان فرهنگی و مروّجان فرهنگ دشمن از وظایف اصلی دولت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در برنامه رسانه‌ای بیان نکات تفسیری جزء بیست و یکم قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: آیات ۶ و ۷ لقمان به مفاسد فرهنگی اشاره دارد و خداوند در این دو آیه به بعضی از اشخاص که با محصولات فاسد فرهنگی به دنبال راهزنی فرهنگی هستند و وسیله غفلت از خداوند را در جامعه گسترش می‌دهند اشاره‌کرده است.

وی افزود: قرآن وعده عذاب دردناکی به این اشخاص داده است به همین خاطر دولت اسلامی هم نباید در برابر مفسدان فرهنگی ساکت باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دولت اسلامی با محصولات فرهنگی فاسد و تولیدکنندگان این محصولات مخرب باید برخورد جدی داشته باشد و مماشات با آن‌ها جایز نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: هرگونه سخن، آهنگ و محصولی که انسان را به بی بیهودگی و گمراهی سوق دهد مصداق «لهوالحدیث» است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم یادآور شد: برخورد قاطع با مفسدان فرهنگی و مروجان فرهنگ فاسد از وظایف اصلی دولت اسلامی است و شیوه مواجهه و میزان حساسیت دولت مقابل مفسدان فرهنگی و آثار فرهنگی فاسد و مخرب، فیلم‌های سینمایی، کتاب‌ها و نشریه‌های نامناسب شاخصه مهمی در ارزیابی یک دولت اسلامی است.

وی افزود: دولتی که اجازه دهد جوانان به بسترهای مجازی فاسد دسترسی داشته باشند از اسلامی بودن فاصله دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: از دیگر شاخصه‌های دولت اسلامی بر اساس آیه ۱۳ سوره لقمان، ضرورت برنامه‌ریزی برای تربیت نسل آینده است به همین خاطر یک دولت اسلامی باید به تربیت نسل آینده دلسوز و حساس باشد.

وی افزود: دولت اسلامی هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد سند ۲۰۳۰ به‌عنوان سند تربیتی کشور اجرا شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: توصیه جناب لقمان مبنی برداشتن صبر در سختی‌ها ، ادب در گفتار، پرهیز در تکبر و خودبرتربینی ، مسائل اخلاقی ، عقیدتی و بینشی همگی نصایحی هستند که می‌توان به‌عنوان یک الگو در تربیت نسل آینده استفاده شود.

وی افزود: بر اساس روایات خودسازی با یاد خدا، توجه به حوادث روزگار، امربه‌معروف و نهی از منکر، تلاش در راه کسب کمالات نفسانی جاودان و انفاق، همگی مبنای تربیت نسل آینده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت اسلامی وظیفه دارد از معلمان حمایت ویژه‌ای به عمل بیاورد چراکه آن‌ها وظیفه تربیت نسل آینده را بر عهده‌دارند.

وی افزود: آیه ۲۲ سوره احزاب نیز مربوط به نهراسیدن از صفوف و لشگر کشی دشمنان است که دولت اسلامی نباید از دشمن هراس‌ داشته باشد و در این آیه ماجرای جنگ احزاب و اجماع دشمنان علیه نبی خدا موردبررسی قرارگرفته که در این شرایط عده‌ای از افراد سست‌عنصر به تردید افتادند اما در مقابل عده‌ای به وعده خدا و رسول خدا ایمان داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم گفت: وقتی جامعه اسلامی مقابل صف‌آرایی دشمن کمی استقامت به خرج دهند می‌تواند تمام جامعه جهانی را یکجا شکست دهد به همین خاطر دولتی که مقابل صف‌آرایی دشمن کوتاه بیاید و به وعده الهی امید نداشته باشد با یک دولت ارزشمند اسلامی فاصله دارد.

کارشناس قرآنی در پایان گفت: مسئولان جمهوری اسلامی باید به وعده‌های الهی ایمان داشته باشند و حقوق مسلم نظام اسلامی را برابر فشارها به حراج نگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha