پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش قدس شریف

حوزه/ در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف و با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور، کتاب «قلم‌های قدسی» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «قلم‌های قدسی» عصر امروز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور آیت الله علیرضا اعرافی، رئیس کنگره و مدیر حوزه های علمیه رونمایی شد.
کتاب «قلم‌های قدسی» مجموعه اشعاری با موضوع قدس است که به کوشش آقای سیروس بداغی و با مقدمه «دکتر خالد قدمی» نماینده حماس، به تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی در ۲۸۲ صفحه به چاپ رسیده است.
ویژگی منحصر به فرد این کتاب آن است که مجموعه شعرهای جمع‌آوری شده، سروده‌های شعرای مختلف با ملیت‌های متفاوت به پنج زبان فارسی، عربی، ترکی، اردو و انگلیسی است.
این کتاب شامل ۲۸ سروده فارسی با شعرایی از ایران، افغانستان و تاجیکستان، ۲۶ سروده عربی با تنوع شعرایی از کشورهای مختلف، از بحرین و کویت گرفته تا سودان و مغرب، ۲۵ سروده به زبان ترکی از شعرای کشور ترکیه، ۲۵ سروده به زبان اردو از شعرای کشورهای پاکستان و هند و ۱۹ سروده به زبان انگلیسی که شامل شعرایی از کشورهای مختلفی مثل آمریکا، هلند و استرالیا است و ما در این قسمت هم شاهد تنوع شعرا هستیم.
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:  «کتابی که پیش روی ماست در واقع مجموعه‌ای از اشعار و قصاید به زبان‌های عربی، فارسی، اردو، ترکی و انگلیسی از شعرای این کره خاکی از هند و پاکستان در جنوب شرق آسیا تا شهر طنجه در دورترین نقطه جهان اسلام است.
یکی از مهمترین ویژگی‌های این کتاب آن است که اشعار مندرج در آن همزمان دارای سبک و سیاق و رنگ و بوی شرقی و غربی است که توسط شعرای قدیم و جدید سروده شده اما به رغم تنوع مکاتب فکری‌شان همگی دارای حس وطن‌دوستی بوده و محور اصلی اندیشه تمام آنان عدالت‌خواهی و مقاومت است.
دیگر ویژگی مهم این کتاب آن است که محور تمام اشعار مندرج در آن قدس به عنوان دغدغه مشترک بشریت و ستمی است که اشغالگران قدس علیه مردم مقاومت فلسطین روا داشته‌اند».
گفتنی است: دومین کنگره بین المللی قدس شریف از ساعت ۱۷ امروز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و به مدت ۲ روز در نوبت عصر برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاسر IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    درود خدا بر طلبه جوان و انقلابی و شاعرِ خوش ذوق جناب بداغی. اجرت با ائمه اطهار علیهم السلام