جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه

حوزه/ عالم اهل سنت بیان کرد: صهیونیست ها از نام اسراییل برای ایجاد سبقه دینی برای خود سوءاستفاده کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ احمد بدرالدین حسون، امروز در کنگره مجازی قدس شریف بیان کرد: مسلمانان به سرزمین شام که گوهری یک پارچه بود آمدند تا نور اسلام را جایگزین کفر رومی ها کنند. مسلمانان ادامه رسالت انبیای الهی را در همه هستی منتشر کردند تا مبشر نور باشد.

وی افزود: در سرزمین پارس و عراق نیز مردم با عشق و خلوص آن را در آغوش گرفتند زیرا این رسالت برای هدایت آنها آمده بود که در نتیجه تاریخ عظمت شکوه امتی را ثبت کرد که از اندلس به دروازه های پاریس تا چین رسیدند. 

این عالم اهل سنت سوریه بیان کرد: مسلمانان با امنیت و آرامش به دنبال توسعه وحدت و تکریم انسان بودند. پس از آن انبوهی از لشکرها به این سرزمین حمل کردند. رومی ها و سپس تاتارها و مغول ها به این سرزمین حمله کردند ولی در آینده مسلمانان توانستند خود را احیا کنند. سپس زمانه چرخید و افرادی از سراسر جهان جمع شدندو تاریخ را تحریف کردند و گفتند که سرزمین فلسطین برای قومی خاص است.

وی گفت: پس از آن بود که مردم فلسطین شامل زنان و پیران و خردسالان آنها را از خانه خود راندند. جعل تاریخ، مساله ای دردناک است و چه بدتر که این جعل را به پیامبر الهی و ادیان آسمانی نسبت بدهند.

بدرالدین حسون بیان کرد: امت اسلامی امتی واحد است. همه ما مسلمانان حامل نور الهی هستیم. صهیونیست ها هیچ نسبتی با یهود و حضرت موسی و سلیمان(ع) ندارند زیرا آنها به دنبال به بند کشیدن امت ها هستند.

وی گفت: صهیونیست ها به دروغ نام اسراییل را بر روی رژیم جعلی خود گذاشتند. آنها فقط از اسامی انبیای الهی سوء استفاده می کنند تا چهره دینی از خود بسازند ولی دین از آنها بیزار است. آنها با خیانت جریان بالفور به دنبال تکه تکه کردن امت اسلامی هستند. آن هم در کشوری که همه انبیای الهی در روز معراج باهم نماز خواندند. آنها آمدند و گفتند که ما قوم انتخاب شده الهی هستیم، آخر شمارا چه کسی انتخاب کرده است؟

وی افزود: شما سعی کردید که فرزندان اسلامی را در همه جای دنیا متفرق کنند ولی خداوند این دین و امت را رها نکردند و اجازه نداد که این دین در توهمات ساخته شده آنها رها شوند زیرا در ایران خورشیدی به نام امام طلوع کرد و این جریان را شکل داد. این نور، شاه را سرنگون کرد و از روز اول هم گفت که سرزمین قدس و فلسطین نباید در دست اسراییلی ها باشد زیرا اسراییلی ها دشمن همه انسانیت هستند.

حسون عنوان کرد: خداوند رحمت کند امام را که سفارت اسراییل را در تهران بست و پرچم آن را پایین کشید و سفارت فلسطین را تاسیس کرد. محور مقاومت اصیل از اینجا شروع شد و این بود پیام انقلاب اسلامی. امام گفت که ما به دنبال رواج فرقه گرایی نیستیم. انقلاب اسلامی ایستادگی را به همه منطقه رساند.

وی گفت: هنگامی که امام خمینی از دنیا رفتند، پیش از رحلت خویش توصیه کردند که آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس باشد تا این روز هیچگاه فراموش نشود. ایشان این روز را انتخاب کردند تا در حوالی شب قدر باشد. بنابر این روزی که ایشان این روز را بنا گذاشتند تحولی بزرگ را ایجاد کردند

این عالم مبارز اظهارکرد: ایران از مقاومت دفاع کرد زیرا اگر دمشق سقوط می کرد راه سقوط کشورهای دیگر اسلامی حتی تا مدینه منوره همواره می شد. ایران در سوریه ایستاد و مبارزه کرد. حمایت ایران اسلامی برای حفظ رژیم و شخصیت و گروه خاصی نبود بلکه حمایت از سوریه حمایت از فلسطین و محور مقاومت و محور قدس است. از شهدای جنوب لبنان و غزه و .. بپرسید که با جهاد آنها حزب الله پیروز شد و از آخرین شهید ما یعنی شهید سلیمانی بپرسید که در مسیر تهران و لبنان و دمشق و غزه چه می گذرد؟ همه مردم باید این رشادت ها را بشناسند.

وی گفت: قطعا روز و سپاه قدس همچنان خواهند ماند تا زمین قدس و محل معراج و قیامت و محل نماز و عبادتگاه انبیا را آزاد کنند. سوریه و ایران و لبنان و انسان های شریف در مسیر الهی گام بر میدارند و وقتی خداوند ما است قطعا هیچ دشمنی در مقابل ما نخواهد بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha