پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 956845
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
صبر

حوزه/ امام جمعه مهاجران با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) صبر را کلید گشایش دانسته اند، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه به علت عدم صبر و تحمل افراد است.

حجت الاسلام مهدی عالمی امام جمعه مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اهمیت صبر در زندگی، اظهار داشت: از مهم‌ترین مسائلی که در دین اسلام و آیات و روایاتی بسیار بر اهمیت آن تاکید شده، وجود صبر در بین بندگان خدا و مومنان است.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) صبر را کلید گشایش دانسته اند، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه به علت عدم صبر و تحمل افراد است، لذا اگر در برابر حوادث مختلف مقداری صبر داشته باشیم، قطعا بسیاری از مشکلات نیز قابل حل خواهد بود.

امام جمعه مهاجران با اشاره به آیه ۱۵۳ سوره بقره  به صراحت می‌فرماید در برابر مشکلات از صبر و از نماز کمک بگیرید، یادآور شد: البته صبر برخی از افراد، صبری خنثی است، که باعث پیشرفت نخواهد شد و نه تنها گشایشی در کارها ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث عقب افتادگی نیز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در جایی که گناه انجام می شود، صبر بی معنی است، عنوان کرد: انسان باید بداند که در کجا و چگونه صبر پیشه کند و کجا نیاز به اقدام سریع دارد.

حجت الاسلام عالمی در ادامه به راهکارهای صبر در زندگی پرداخت و گفت: اگر مشکلی برای انسان پیش می‌آید باید بداند که او تنها نیست و مشکلات برای بسیاری انسان‌های دیگر نیز رخ می‌دهد و امتحانات الهی برای همه بندگان وجود دارد.

وی افزود: زندگی همیشه آن طور که مطلوب ماست، پیش نمی‌رود و گاهی با مشکلات روبرو می‌شویم و گاهی نیز زندگی بر وفق مراد حرکت می‌کند، اما آنچه مهم است توجه به صبر در رویدادهای مختلف زندگی است.

امام جمعه مهاجران با بیان اینکه بهترین راهکارها برای کنترل خود، هنگام عصبانیت و مواجه شدن با سختی، ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد و تغییر مکان و حالت فرد است، خاطر نشان کرد: علم و عمل رابطه مستقیم با عقل و صبر دارد، و لذا اگر انسان بتواند در شرایط سختی خود را کنترل کند، می‌تواند بر مشکلات نیز فائق آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha