جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیرعبداللهیان

حوزه/ دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها به بن‌بست رسیده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با افتخار اعلام می‌کند که همچنان از مقاومت و مردم فلسطین با قدرت و قوت حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسین امیرعبداللهیان امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ در دومین کنگره بین المللی قدس شریف با گرامیداشت روز جهانی قدس، نامگذاری این روز را ابتکار بزرگ امام راحل برای احیای موضوع تاریخی و زخم بزرگ فلسطین عنوان کرد.

وی با بیان این که روز جهانی قدس، روزی برای وحدت هر چه بیشتر امت اسلامی، جهان اسلام و همه وجدان‌های آگاه و بیدار در سراسر جهان در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است، اظهار داشت: روز قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که صهیونیست‌ها در روزهای اخیر ضربات صاعقه‌واری را در اراضی اشغالی شاهد بودند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل افزود: روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می شود که تعداد اندکی از حاکمان کشورهای عربی از جمله امارات و بحرین در یکسال گذشته با فشار کاخ سفید و آمریکا توافقی را به اسم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

وی ادامه داد: البته نباید تصور شود که عادی سازی روابط با اندک حاکمان کشورهای عربی نشانه از قوت صهیونیست‌هاست؛ بلکه آنان به دلیل ضعفی که دارند با این اقدامات به دنبال آن هستند که موقعیت رو به فروپاشی و زوال خود را به شکلی تثبیت کنند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: جای بسیار تأسف است که برخی از حاکمان کشورهای عربی که هیچ نقشی در دهه‌های گذشته در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت نداشتند، امروز در نقطه مقابل حرکت مردم مظلوم فلسطین به جای احقاق حقوق آنان قرار گرفته و از پشت به مردم فلسطین خنجر زدند.

وی بیان داشت: امارات و بحرین در هیچ کجای مقاومت و حمایت از فلسطین نقشی نداشته اند و امروز خیانت آنان به فلسطین فراموش نشدنی و نابخشودنی است و اثرات منفی آن را این کشورها در آینده خواهند دید.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در تمام این سال‌ها پرچم مقاومت، پرچم دفاع از مظلومان و پرچم آزادسازی قدس را با اندیشه و ابتکار امام راحل و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب در دستان خود قرار داده است، افزود: حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف از مردم مظلوم فلسطین، بی‌تردید همه امت اسلامی را در آینده‌ای نه چندان دور به نقطه‌ای خواهد رساند که در قدس شریف نماز بخوانیم.

وی ادامه داد: ما برای دفاع از امنیت منطقه، صلح، ثبات و آرامش در منطقه، دفاع از مسلمانان مظلوم فلسطین و برای دفاع از امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، راهبرد دقیق و سنجیده‌ای در حمایت از فلسطین و مقابله با ناامن سازی‌های رژیم صهیونیستی در مقابل خود داریم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد:  امروز متحدین جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در پشت دیوارهای بتنی سر به آسمان برافراشته اطراف سرزمین‌های اشغالی هستند و صهیونیست‌ها از ترس بادکنک‌های آتش‌زای کودکان فلسطین که شعار بازگشت به خانه را سر می دهند و هر جمعه حرکت و حماسه جدیدی را خلق می‌کنند، خواب راحت ندارند.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان امسال شاهد مرحله جدیدی از انتفاضه رمضان در مسجد الاقصی بودیم، انتفاضه‌ای که در مرحله جدید شروع شده و فروکشن نخواهد کرد، ادامه داد: صهیونیست‌ها امروز در بعد داخلی در بدترین وضعیت خود قرار دارند و به بن‌بست سیاسی رسیده اند چون با برگزاری چهار انتخابات پارلمانی حتی نتوانسته اند یک دولت حتی ائتلافی تشکیل دهند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان گفت: امروز مقاومت در لبنان و مقاومت در فلسطین در اوج قدرت است؛ به رغم شرایط سخت کرونایی و شرایط سخت اقتصادی و فشارهایی که نظام سلطه بر مقاومت می‌آورد، مقاومت امروز حرف نهایی را در منطقه می‌زند و سهم بزرگی در حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha