چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سیل یزد در13اردیبهشت99

حوزه/آیت الله ناصری یزدی در پیامی آورده است: حادثه مهار نشدن سیل و اتفاقاتی که طی چند روز اخیر بر اثر بارندگی در استان یزد و برخی شهرستان‌ها افتاد، موجب نگرانی و تأثر است و داغدار شدن خانواده‌ها بر اندوه انسان می‌افزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، در پی بارندگی های شدید در برخی مناطق استان یزد و وقوع سیل و جانباختن تعدادی از هموطنان و ناجیان، آیت الله ناصری یزدی پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:

حادثه مهار نشدن سیل و اتفاقاتی که طی چند روز اخیر بر اثر بارندگی در استان یزد و برخی شهرستان‌ها افتاد، موجب نگرانی و تأثر است و داغدار شدن خانواده‌ها بر اندوه انسان می‌افزاید.

اینجانب به خانواده‌هایی که عزیزان خود را که بعضی نیز برای خدمت و نجات دیگران به محل سیل اعزام شده بودند، از دست دادند، تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال اجر بسیار در این ماه بزرگ برای آنها خواستارم.

لازم به ذکر است که مسئولان امر باید در پیشگیری از این حوادث دقت می‌کردند تا این اتفاقات برای بار چندم اتفاق نیفتد و اینگونه سبب صدمه و آسیب نشود. مسئولان امر باید حوادث را جدی بگیرند و خیابان‌ها، کوچه‌ها و جاده‌ها را برای مقابله با حوادث طبیعی نظیر سیل مجهز و آبها را مهار کنند و راهی برای استفاده از این نعمت خدادادی تدبیر کنند.

برای پیشگیری از وقوع این اتفاقات تأکید دارم و معتقدم اگر برای پیشگیری هزینه نکنید، چندین برابر باید برای خسارات هزینه کنید ضمن اینکه برخی از خسارت‌ها نظیر از دست دادن این عزیزان، جبران ناپذیر است.

ضمن قدردانی از تلاش ایثارگرانه نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، راهداری و ... امیدوارم دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی در استان یزد نباشیم.

جزئیات حادثه سیل

دکتر محسن حرازی زاده یزدی رئیس جمعیت هلال احمر استان یزد درباره جزئیات حادثه سیل به رسانه ها گفت: در حادثه سیل در جاده چوپانان - اردکان - بیاضیه که مرز دو استان یزد و اصفهان است ۱۰ نفر دچار حادثه شدند که ۹ نفر نجات یافته و برای  اسکان به پایگاه هلال احمر انتقال یافتند و یک نفر دیگر فوت کرد که جسد  وی با همکاری نیروهای بسیج و سپاه پیدا شد.  

وی افزود: با حضور و اقدام به موقع نیروهای امدادی، ۱۰ مسافر گرفتار در سیلاب جاده اردکان به چوپانان نجات یافته و به منطقه امن منتقل شدند.

در ۱۳ اردیبهشت‌ماه جاری در  ۸۰ کیلومتری محور چوپانان-اردکان، چندین خودروی سواری گرفتار سیلاب شدند که عوامل و نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر  به جستجو در منطقه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha