پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احیا در یزد

حوزه/مراسم احیای سومین شب از لیالی قدر در جای جای دیار دارالعباده و شهرستان ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد،  وجود مساجد تاریخی در استان یزد و از صدر اسلام تا کنون با مناره های برافراشته و وجود امامزادگان واجب التعظیم در جای جای استان یزد از برگزاری مراسم عبادی به قدمت تاریخ اسلام در این دیار دارد و برگزاری شب های احیا سالیان درازی است که به یک سنت حسنه در استان یزد تبدیل شده است.

هر سال مردم این دیار در ماه رمضان به کمک نیازمندان می شتابند و در طول یکسال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا و کمرنگ شدن برپایی مجالس مذهبی در شرایط قرمز، گروه های جهادی و اهالی مساجد و حسینیه ها به سمت تأمین بسته های معیشتی در رزمایش های همدلی و مواسات و کمک های مؤمنانه برای نیازمندان شتافتند.

از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون، شبی در یزد به صبح نرسیده مگر این که گروه های جهادی به صورت خودجوش نذورات مردمی و کمک های مردمی را علی وار به درب منازل نیازمندان رساندند و در لیالی قدر این کمک ها شدت گرفت که قلم از نگارش و به تصویر کشیدن آن عاجز است و فضای مجازی و گروه های مردمی و جهادی گوشه ای از این فعالیت ها را به تصویر می کشند.

با هدف تعظیم شعائر اسلامی، مراسم احیای شب های قدر در شرایط کرونایی هم به میزبانی مساجد و حسینیه هایی با فضای باز و با رعیات فاصله اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی در دو شب گذشته با زمان دو ساعت از ساعت ۲۴ تا دو بامداد برگزار شد و امشب نیز در سومین شب از این لیالی به میزبانی اکثر امامزادگان، مساجد، حسینیه ها و تکایای دارای فضای باز در سراسر استان یزد برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha