پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاج ابوالقاسمی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اطرافیان حاکمان و دولتمردان اسلامی نباید به دنبال ویژه خواری و امتیازات ویژه در زندگی خود باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در برنامه رسانه‌ای بیان نکات تفسیری جزء بیست و دوم قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: آیات ۲۸ و ۲۹ سوره احزاب عبارت از میزان نظارت بر رفتار اطرافیان است که باید در دولت اسلامی موردتوجه جدی واقع شود.

وی افزود: اطرافیان حاکمان و دولت‌مردان اسلامی نباید به دنبال ویژه خواری و امتیازات ویژه در زندگی خود باشند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسئولیت خواص و اطرافیان دولتمردان بسیار سنگین است همچنین مسئولیت دولت‌مردان نیز سنگین‌تر است چراکه رفتار اطرافیان به‌پای حاکمان نوشته و موجب دلسردی مردم از نظام اسلامی می‌شود.

رئیس پژوهشکده فقه نظام اظهار داشت: در آیه ۳۹ سوره مبارکه احزاب نیز به مسئله ترس از خداوند و عدم هراس از غیر خدا مورد تأکید واقع‌شده است و خداوند در توصیف مردان خدا می‌فرماید آن‌ها فقط از خدا می‌ترسند.

وی افزود: کارگزاران در نظام اسلامی باید این ویژگی خداترسی را تقویت کنند و اگر مسئولی به‌جای ترس از خدا نسبت به دشمن  ترس داشته باشد چنین مسئولی در دستگاه محاسباتی خود دچار اشتباه می‌شود و نمی‌تواند تصمیم شایسته بگیرد و استقلال نظام اسلامی در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان در ادامه گفت: کسانیکه مردم و نیروهای نظام را از دشمن می‌ترسانند بلندگوهای شیطان هستند که بر اساس روایت بدترین ویژگی یک دولتمرد ترس از دشمن است.

وی افزود: میزان اهتمام به مسئله عفاف  و حجاب در آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب به‌عنوان نکته سوم در شاخصه‌های دولت اسلامی است چراکه یکی از مسائل مهم که در جامعه اسلامی باید کانون توجه قرار بگیرد مسئله عفاف و حجاب می‌باشد که مایه استحکام نظام خانواده می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم تأکید کرد: خداوند به رسول گرامی اسلام  دستور می‌دهد نسبت به عفاف و حجاب همسران و فرزندان ایفای نقش کند به همین خاطرمسئول نظام اسلامی موظف است در مقابل عفاف و حجاب خانواده و اطرافیان خود حساس باشد.

وی یادآور شد: یکی از عوامل حفظ و حراست از هویت دینی مسئله عفاف و حجاب است چراکه حجاب زن همانند دیواری است که از خانه محافظت می‌کند.

کارشناس قرآنی خاطرنشان کرد: برخورد جدی با رسانه‌های شایعه‌پراکن بر اساس آیات ۶۰ و ۶۱ سوره احزاب نکته چهارم شاخصه دولت اسلامی است.

وی افزود: شایعه‌پراکنی یک پدیده شوم و نامبارکی است که افراد  با پوشش نفاق علیه ارزش‌ها و اعتقادات شبهه افکنی می‌کنند به همین خاطر خطر منافقان بسیار زیاد و مبارزه با منافقان کار مشکلی است و باید مسامحه کنار گذاشته شود و برخورد قاطع با شایعه‌پراکنان منافق امری لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شایعه‌سازان در جامعه دلهره ایجاد می‌کنند و جامعه اسلامی را متزلزل و خبرهای دروغ و مأیوس‌کننده در جامعه منتشر و سبب نگرانی مردم را فراهم می‌سازند.

وی در پایان گفت: دین اسلام به آرامش جامعه و مردم اهمیت قائل است به همین خاطر طرد منافقانی که رفتارشان آشکار و ضررشان جدی باشد امری لازم و بر اساس دستور صریح قرآن کریم دستگیری و قتل با ذلت این‌گونه منافقان بدون مسامحه و کوتاهی، ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha