جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ حال و هوای مساجد پردیسان در بیست یکمین شب قدر

استاد حوزه علمیه قم گفت: به عنوان یک شیعه و محب اهل بیت(ع) از دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(عج) در شب قدر غافل نشویم.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به این که قرآن مجید بنا بر تصریح سوره مبارکه قدر در همین شب بر قلب مبارک پیامبر(ص) نازل شده است، اظهار داشت: شب قدر، شب بسیار پرفضیلت و بی همانندی است که در آن هم باید به جنبه های فردی عبادت توجه کرد و هم جنبه های اجتماعی آن.

وی افزود: بنا بر روایاتی که به دست ما رسیده، دعا و مناجات در بین جمع، زودتر به اجابت می رسد و لذا حضور مردم در حسینیه ها و مساجد و مکان های مذهبی در شب قدر البته با رعایت مسایل بهداشتی،  بسیار ارزشمند و مورد تاکید است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: در این شب به طور ویژه باید امام زمان (عج) را دعا کنیم و این از جمله این سیره بزرگان ما به خصوص علمای شاخص حوزه های علمیه از دیرباز تاکنون بوده است.

وی افزود: پرونده اعمال ما در شب قدر به دست حضرت ولی عصر(عج) می رسد و باید بکوشیم که وقتی پرونده ما به دست حضرت رسید، مایه روسیاهی ما نشود.

حجت الاسلام والمسلمین خزائلی گفت: مرحوم صدوق (ره) درباره شب قدر توصیه می کند که در این شب به مساله تفکر و اندیشه برای افزایش آگاهی و بصیرت خود توجه جدی داشته باشید و به مطالعه بپردازید.

وی در خاتمه گفت: دعا برای سلامتی و شفای بیماران و رهایی گرفتاران از مشکلات مادی و معنوی، سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(ع)، سلامتی مقام معظم رهبری و تقویت نظام اسلامی و نیز یاری مظلومان عالم از چنگال ظالمان از جمله بهترین دعاهایی است که می شود در شب قدر داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha