پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع  پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ خانم صرخه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ مدرسه علمیه در ۲۳ شهر در مقطع دوم، سوم و مقطع چهارم فعال هستند، گفت: نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران از سال ۷۶ به‌صورت رسمی به آموزش عالی کشور ملحق شد و با تربیت حدود ۱۱ هزار طلبه در خوزستان بخشی از مسئولیت نظام آموزش عالی کشور را به عهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست خبری معاون آموزش حوزه‌ علمیه خواهران خوزستان، با موضوع پذیرش مدارس علمیه در اهواز برگزار شد.

سرکار خانم منیژه صرخه، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان، در این نشست خبری، اظهارداشت: حوزه علمیه بانوان به منظور زمینه‌سازی تشکیل دولت اسلامی که به تمام معنا بتواند انسان‌ها را در مسیر رسیدن به کمال مطلوب همراهی و یاری برساند، تشکیل شده است.

وی افزود: یکی از اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی زمینه‌سازی برای اعتلای کلمه توحید و نشر فضایل انسانی است و در این راستا، یکی از اقدامات تربیت افرادی است که صلاحیت این کار را داشته باشند و بتوانند معارف اسلامی را فرهنگ‌سازی کرده و با نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در این مسیر قدم بردارند.

صرخه بیان کرد: نظام آموزشی حوزه علمیه خواهران از سال ۷۶ به‌صورت رسمی به آموزش عالی کشور ملحق شد و انصافاً با تربیت حدود ۱۱ هزار طلبه در خوزستان بخشی از مسئولیت نظام آموزش عالی کشور را به عهده گرفته است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان گفت: با تلاش دست اندرکاران، علی‌رغم وجود محدودیت‌ها، الحمدلله افراد فارغ‌التحصیل حوزوی را به جامعه تقدیم کرد که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی در رسیدن به این اهداف در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۳ مدرسه علمیه در ۲۳ شهر در مقطع دوم، سوم و مقطع چهارم فعال هستند که مقطع اول یا سطح دو(معادل کارشناسی)، مقطع سومی یا سطح سه(معادل کارشناسی ارشد) و سطح چهار بالاترین مقطع حوزوی می‌باشد.

صرخه ادامه داد: در مقطع سطح دو، داوطلبین به دو روش وارد حوزه علمیه می‌شوند، برخی از آن‌ها با مدرک سیکل وارد می‌شوند که سال‌های تحصیل آن‌ها به مدت ۷ سال است. داوطلب می‌تواند با تطبیق واحدها مدرک دیپلم خود را از آموزش‌وپرورش دریافت کند و مدرک کارشناسی خود را بعد از ۷ سال از حوزه بگیرد. روش دوم که اکثر ورودی‌های ما به این نحو هستند، ورودی‌های با مدرک دیپلم و بالاتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: گرایش در مقطع سطح دو، به‌صورت عمومی است و دروس الهیات و معارف اسلامی تدریس می‌شود. در مقطع سوم یا کارشناسی ارشد، ۴ مدرسه علمیه در شهرهای اهواز، دزفول، شوشتر و بندر امام داریم. رشته‌ها در این مقطع به‌صورت تخصصی ارائه می‌شوند که در حال حاضر رشته‌های مشاوره و خانواده با رویکرد اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام اسلامی، فقه و تفسیر تدریس می‌شود. امکان تحصیل غیرحضوری و نیمه‌حضوری در این مقطع به دلیل بعد مسافت و اشتغال برای طلاب در نظر گرفته شده است. در مقطع ۴ یک مدرسه علمیه در اهواز با سه رشته فقه، تفسیر و کلام در حال فعالیت است.

صرخه، با اشاره به خروجی مدارس علمیه خواهران خوزستان، اظهارداشت: بانوان طلبه در عرصه‌های پژوهشی و برخی از آن‌ها با تألیف کتب و مقالات علمی و پژوهشی و همچنین  نوشتن داستان و رمان حضور خوبی در این عرصه دارند؛ همچنین در عرصه فرهنگی نیز تعداد خوبی از طلاب خوزستانی به‌عنوان کارشناس در سطح دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، آموزش‌وپرورش و همچنین گروه‌های جهادی حضور دارند.

وی گفت: در عرصه آموزش،  ۱۱ هزار طلبه و ۴۰۰ استاد در بستر حوزه‌ها علمیه بانوان در حال تلاش هستند.

معاون آموزش مدارس علمیه استان خوزستان در پایان با اشاره به ثبت‌نام مدارس علمیه خواهران خوزستان، اظهارداشت: با آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه بانوان از بهمن‌ماه تاکنون ۵۰۰ نفر برای شرکت در حوزه علمیه در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند و این تعداد در حال افزایش است؛ البته مهلت ثبت‌نام تا پایان اردیبهشت بوده و احتمال تمدید این تاریخ نیز وجود دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 1
    مجبورید عکس بزارید ؟
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      چشه؟ شما ناراحتی نگاه نکن
  • غزاله IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام چگونه میتوان در این حوزه شرکت کرد؟