پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 957167
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۷
تصاویر/برگزاری مراسم شب قدر در کردستان

حوزه/ مراسم شب قدر با حضور اساتید و دانشجویان با رعایت کامل مسائل بهداشتی در دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد فقیهی شامگاه گذشته در مراسم احیاء شب ۲۳ رمضان  که در محوطه باز مقابل مسجد الغدیر دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: شب بیست و سوم در قدر بودن تعین دارد و بنده در فرمایشات آیت الله بهجت نیز دیده ام که بر تعین شب بیست و سوم رمضان تاکید داشته‌اند. از جهت دیگر شب بیست و سوم آخرین شب قدر است و باید این فرصت آخر قدر دانسته شود.

این استاد اخلاق ادامه داد: شب بیست و سوم را "شب جهنی" می‌نامند، "جهنی" فردی بود که در بیابان دامداری داشت و نمی توانست سه شب را برای انجام اعمال عبادی به شهر بیاید، این شخص از پیامبر خواست که یک شب را برای وی تعیین کند و پیامبر(ص) در گوش وی نکته‌ای گفتند، از آن پس مردم دیدند که جهنی هرسال شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را برای احیای شب قدر به شهر می‌آمد.

این استاد حوزه با اشاره به خاطره‌ای از آیت‌الله مصباح یزدی گفت: سالی آیت الله مصباح در مدینه از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به مکه جا می‌مانند و یک جوان لوتی مسلک ایشان را با وسیله شخصی به مکه میرساند، در نزدیکی مکه آیت الله مصباح فکر می کنند که در ازای این کار جوان به او نکته‌ای بیاموزند و می‌گویند آیا میدانی که در اولین مواجهه با خانه خدا چند حاجت مستجاب داری؟ جوان می‌گوید بله. آیت الله مصباح می‌گویند خب حالا شما در اولین مواجهه چه میخواهی؟ ایشان می خواستند با این سوال جوان را آگاه کنند و بیاموزند که کم نخواهد. جوان می گوید حاج آقا غیر از محبت خدا، محبت امیرالمومنین و ائمه معصومین(ع) انسان چه نیاز دارد. ایشان می‌بینند که جوان مهمترین و بهترین نکته را بیان کرد.

وی با بیان اینکه غیر از محبت خدا و امیرالمومنین و ائمه(ع)، هرچیزی از دست رفتنی است، افزود: لذا بزرگان و اولیاء همواره بر این محبت تاکید داشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی در ادامه در خصوص چگونگی کسب این محبت گفت: انسان هر چیز را که زیبا ببیند آنرا دوست دارد؛ گاهی توجه تنها به دنیاست اما گاهی انسان توجه‌ش از زیبایی‌های دنیوی بالاتر می‌رود؛ به هر حال، انسان چه زیبایی را طلب می کند که در خداوند وجود ندارد؟ همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها در خداوند است.

این استاد اخلاق عنوان کرد: مثلا انسان دوست دارد خدا عیوبش را بپوشاند، و خدا ستار العیوب است که اگر نباشد ستاریت خدا و پرده‌ها کنار رود دیگر کسی جنازه کسی را هم از زمین برنمی‌دارد. خداوند متعال در دنیا می‌پوشاند، در زمان مرگ می‌پوشاند، در عالم برزخ می‌پوشاند، در عالم قیامت نیز می‌پوشاند و نامه اعمال هر کس را به دست خود او می‌دهد.

وی گفت: ما به ستاریت خدا در قیامت بیشتر نیاز داریم، آیت الله مصباح می‌فرمودند شما امیدت اینست که خداوند متعال در قیامت ستارالعیوب باشد، لکن من امیدم بیشتر است که خداوند متعال نگذارد کار به ستارالعیوبی برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha