جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مریجی

حوزه/ معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی به تبیین نقش منحصر به فرد این دفتر در سطح کشور و حوزه پرداخت و گفت: این نهاد حوزوی به لحاظ آموزشی همواره در مسیر تولید علم حرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی با اشاره به سالروز تأسیس این دفتر اظهار داشت: این که دفتر تبلیغات اسلامی در طول انقلاب اسلامی به حیات خود ادامه داده است، نشانگر فعالی و پویایی آن است، زیرا اگر کارکردی نداشته باشد، با مرور زمان مضمحل می شد.

وی تعابیر رهبر معظم انقلاب درباره دفتر تبلیغات اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایشان این دفتر را «نماد روشنفکری در حوزه» برشمرده اند، ادامه داد: ایشان اخیراً در دیدار مدیران دفتر تبلیغات اسلامی فرموده اند که دفتر به عنوان یک الگو می تواند مورد توجه دیگران قرار بگیرد و همچون یک موجود زنده در حال حرکت است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تبیین نقش دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه علمیه پرداخت و با بیان اینکه این دفتر در حوزه به عنوان یک مجموعه به‌روز مطرح بوده و نیازهای روز جامعه را دنبال می کند، تصریح کرد: نقش دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه به لحاظ آموزشی، پژوهشی و تبلیغی بسیار روشن و بارز است و همه بزرگانی که در حوزه هستند، نسبت به آن عنایت خاصی دارند و این نشان می دهد که این نهاد حوزوی از یک جایگاه بالا و مهمی برخوردار بوده و کارکردهای مهمی نیز دارد.

وی افزود: امروز به جرأت می توان گفت که هیچ مرکزی در حوزه علمیه به اندازه خروجی های پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهش ندارد؛ به لحاظ آموزشی نیز همینگونه است و مرکزی را سراغ نداریم که تا این اندازه خروجی آموزشی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر بخش آموزش دانشگاهی، ۶ مرکز آموزشی حوزوی دارد که کارکردش نمود بسیاری پیدا کرده است؛ امروز بسیاری از رشته های جدید در درختواره دانشی حوزه را برای اجرا به این مراکز پیشنهاد می دهند و می گویند اگر سایر مؤسسات نیز می خواهند آنها را اجرا کنند، از طریق مؤسسه امام رضا(ع) به آنها مجوز داده می شود؛ این نشانگر پویایی و بالندگی مؤسسات حوزوی ما است.

وی با اشاره به بعد تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی بیشترین اعزام مبلغ را دارد، از این رو مورد توجه حوزویان بوده و نقش آن در حوزه نیز مورد توجه بزرگان و مراجع تقلید نیز است.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به تبیین ویژگی های آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی پرداخت و تصریح کرد: آموزش دانشگاهی ما همواره در مسیر تولید علم حرکت می کند؛ یعنی رشته های روی زمین مانده ای که نظام به آن نیاز دارد را شکل می دهد و در راستای آن گام برمی دارد؛ از لحاظ آموزش حوزوی نیز همینگونه است، زیرا در این بخش هم رشته هایی که حوزه بدان نیاز دارد و حلقه های مفقوده در حوزه به شمار می رود را مورد توجه قرار داده ایم.

وی به تبیین نقش دفتر تبلیغات اسلامی در سطح کشوری و ملی پرداخت و افزود: وقتی نمایشگاه عملکرد ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی در سال گذشته برگزار شد، بنابر اعتراف و تأکید بسیاری از بزرگان، این دفتر عملکرد بسیار درخشانی داشته است؛ رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کرده اند «با این همه حجم کاری که می شود و اثرگذار در جامعه است، باید دیگران را بیشتر متوجه عملکرد خودتان کنید».

حجت الاسلام والمسلمین مریجی اظهار داشت: از آن جهت که نسبت به عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی آگاهی کمتری وجود داشت، کمتر مورد توجه مراکز علمی قرار می گرفت، اما امروز به عنوان یک مرکز حوزوی قوی و به‌روز در میان آنها مطرح شده و در بسیاری از امور خود به ما مراجعه دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز دفتر تبلیغات اسلامی در سطح کشور و در حوزه نقش های منحصر به فردی دارد، تصریح کرد: این دفتر در سطح حوزه، یک مرکز توانمند و به‌روز دانسته می شود که نیازهای روز جامعه را دنبال می کند؛ همچنین در سطح کشوری نیز از لحاظ آموزشی، پژوهشی و تبلیغی سرآمد و توانمند بوده و مورد توجه بسیاری از اندیشمندان قرار دارد.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی از لحاظ درونی نیز بسیار سرآمد است، زیرا نیروهای انسانی در بعضی از سازمان ها پس از مدتی احساس خستگی می کنند و منتظر بازنشستگی هستند، اما در دفتر تبلیغات اسلامی کمتر افرادی را دیده ایم که به بازنشستگی فکر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha