جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فلسطین

حوزه/ در دومین سال نبود حاج قاسم در بزرگداشت روز جهانی قدس محور مقاومت شاهد زوال رژیم جعلی صهیونیستی است و زحمات مرد میدانی که دست فلسطینی ها را در برابر صهیونیست ها پر کرد در حال به بار نشستن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در حالی مسلمانان و آزادگان جهان روز جهانی قدس را در سایه شیوع کرونا در فضای مجازی احیا می کنند که فرمانده سابق سپاه قدس مردی که خواب را از چشمان حاکمان صهیونیستی و آمریکایی ربوده بود، به شهادت رسیده است.

شهادت حاج قاسم و فقدان ظاهری وی در نگاه نخست خسارتی برای جبهه مقاومت تلقی می شد. بسیاری از دوستان و هم رزمان ایشان از فقدان این فرمانده بدون مرز ابراز تاسف و تحسر نمودند. و مسلما در صورت حیات وی نقش برجسته و بی بدیلش در حفاظت از مرزهای اسلامی با قوت بیشتری ادامه می یافت. در این مدت جبهه مقاومت دست خوش تغییرات و فراز و فرودهایی شده است و مهمترین مسئله جهان اسلام قضیه فلسطین که اولین و مهمترین دغدغه شهید سردار سلیمانی بود دستخوش تحولات گسترده ای شده است.

مجاهدان یمنی پیشرو در  دفاع از آزادی قدس

ملت یمن که ۷ سال است با ائتلاف متجاوز سعودی و آمریکایی در راه مبارزه است راه آزادی قدس را مبارزه با اشغالگران سعودی می دانند و برای تحقق آزادی مسجد الاقصی به دنبال آزادی مسجد الحرام و اماکن متبرکه جهان اسلام از دست مزدوران سعودی هستند.

محور مقاومت در یمن به حدی در مسیر خود پیشرفت نموده که عربستان سعودی را برای پایان این جنگ و باتلاقی که در آن گرفتار شده به کوتاه آمدن از مواضع خود و رایزنی با کشورهایی چون ایران و سوریه وا داشته است. به گزارش روزنامه "رای الیوم" یک هیئت بلند پایه عربستان به دمشق سفر کرده و با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه برای آماده سازی بازگشت روابط بین دو کشور دیدار کرده است.این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک سوریه نوشت: هیئت عربستانی به ریاست «خالد الحمیدان»، رئیس دستگاه اطلاعات عربستان به دمشق رفته و با بشار اسد و «علی المملوک»، معاون ریاست جمهوری در امور امنیتی دیدار کرد.

از سوی دیگر عربستان خواهان برقراری روابط سیاسی دیپلماتیک با ایران یعنی راس هرم مقاومت شده است. مسلما این درخواست ها از موضع قدرت عربستان سعودی نمی تواند باشد . در حالی که حملات پهبادی انصار الله به سمت نقاط حساس استراتژیک عربستان هر روز بیشتر و بیشتر می شود و مجاهدان یمنی در آستانه ورود به شهر مارب مهمترین شهر راهبردی این کشور که داری منابع عظیم نفتی و انرژی است، هستند ائتلاف سعودی و آمریکایی به دنبال چاره جویی از طیق دیپلماسی هستند.

از سوی دیگر امسال شاهد بودیم که محور مقاومت همبستگی خود را با آرمان های ملت فلسطین بیش از گذشته اعلام کردند و شعار "قدس اقرب" از سراسر جهان اسلام شنیده می شود. ملت بحرین که خود گرفتار اشغالگران آل خلیفه هستند در تظاهرات خود با عادی سازی سران بحرینی با رژیم جعلی صهیونیستی اعلام انزجار نموده و با برادران و خواهران فلسطینی خود اعلام همبستگی نمودند.

اسرائیلی ها دچار پدیده زوال شدند

اما اوضاع سرزمین های اشغالی در آستانه روز جهانی قدس بیش از گذشته برای صهیونیست ها بحرانی بوده است. در  روزهای گذشته حوادثی در این مناطق رخ داد که  امنیت و گنبد آهنین این رژیم جعلی را به چالش کشیده است.

سردار سلامی فرمانده کل سپاه طی گفت و گویی با اشاره به حوادث اخیر سرزمین های اشغالی گفت: "حباب امنیت ملی اسرائیل ترکید. اسرائیلی ها هم دچار پدیده زوال هستند واین بار به نظر می رسد فروپاشی اسراییل می تواند از درون باشد و این پوسیدگی در تمامی ابعاد آنها وجود دارد. اسراییلی ها برای اینکه پرده ای برضعفهای درونی خود بکشند سعی کردند ظرف یک و نیم سال گذشته از خود یک فیگور اقتدار نشان دهند و تلاش کردند دامنه شرارت ها را توسعه دهند. درحالیکه آنها آسیب های فوق العاده ای دارند. 

تقریبا یکی دو ماه قبل تمامی آسیب های آنها نشان داده شد. نشان داده شد که دریانوردی تجاری آنها در هر نقطه ای از عالم آسیب پذیر است. خیلی ساده می شود تجارتدریایی اسراییل با اخلال جدی مواجه کرد.وقتی آن انفجار مهیب در کارخانه ساخت موتورهای ماهواره های اسرائیل صورت گرفت به یکباره انگار این بادکنک ترکید. بعد از آن در حیفا پالایشگاه بزرگ منفجر شد و ۸۰ شرکت تحت حملات سایبری قرار گرفت و جاسوس های آنها در اربیل عراق کشته شدند. آن موشک به نزدیکی دیمونا اصابت کرد این در حالی بود آن موشک در امتداد طولی اسراییل حرکت می کرد نتوانستند آن را منهدم کنند. هر اقدام تاکتیکی می توان یک شکست بزرگ برای آنها باشد شما با یک عملیات می توان اسراییل را نابود کنید." 

روزهای زوال صهیونیسم؛ در سایه مردی که دست فلسطینی‌ها را پر کرد

 آیا ۲۸ ماه مبارک رمضان امسال آغاز انتفاضه جدید فلسطین است؟

امسال نیز همچون سال های گذشته سربازان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان با فلسطینی ها برای ورود به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان در گیر شده و از سوی دیگر به دنبال پاک سازی نژادی مناطق نزدیک قدس هستند. رژیم صهیونیستی به منظور فراهم کردن زمینه یهودی سازی مسجد الاقصی و اجرای طرح موسوم به "حوض مقدس"، در اقدامی نژادپرستانه، به ساکنان منطقه "سلوان" در جنوب مسجد الاقصی اخطار داد که منازل خود را تخلیه کنند این اقدامات نژاد پرستانه خشم فلسطینی های کرانه باختری و قدس شریف را بر انگیخته تا آنجا که حوادث هفته های اخیر و اعتراضات فلسطینی ها حاکی از شروع یک انتفاضه جدید دارد.

به نقل از الجزیره، «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی درباره احتمال شکل گیری انتفاضه جدید در فلسطین اشغالی هشدار داد. او در مقاله‌ ای در روزنامه اسرائیلی معاریو منتشر شده، نوشت: عوامل جدیدی ایجاد شده است که زمینه آغاز انتفاضه جدید در مناطق اشغالی فلسطین را فراهم می‌کند. رفتارهای خشونت آمیز شهرک‌نشینان و تلاش برای بیرون راندن فلسطینیان از اراضی خود، آنان را مجبور به مقابله می‌کند.

روزهای زوال صهیونیسم؛ در سایه مردی که دست فلسطینی‌ها را پر کرد

اولمرت افزود: حوادث اخیر در شهر قدس، نشانه آن است که اوضاع در آستانه فروپاشی قرار دارد و ممکن است هر لحظه، تشدید شود. او در این مقاله گفت: زمان آن فرا رسیده است که امور را در مسیر مناسب خود قرار دهیم.  برای مدت زمان بسیار طولانی، کاری سازمان یافته و سیستماتیک از سوی سازمان‌های یهودی در مناطق مختلف در کرانه باختری انجام شد و فلسطینی‌ها را هدف قرار داد که باعث خسارت شدید اقتصادی به آن‌ها و حتی صدمه جسمی به تعدادی از آن‌ها شده است که کم نیستند.

انتفاضه جدید همراه با خشم فلسطینی ها در راه است

در ادامه اعتراضات فلسطینی ها عملیات های مختلفی چون عملیات "زعترة" که منجر به زخمی شدن تعدادی از صهیونیست ها شد.آتش سوزی در نزدیک فرود گاه بن گوریون از دیگر حوادثی است که در کنار عدم ثبات سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی و ناکامی نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در تشکیل کابینه موقعیت رژیم صهیونیستی را دچار ضعف و شکنندگی کرده است. این حوادث باعث شده برخی از  کارشناسان حوزه فلسطین بار دیگر از انتفاضه جدیدی در فلسطین صحبت به میان آورند که در روزهای آتی ممکن است شعله ور شود. در همین راستا گروه‌های مقاومت فلسطینی در آستانه روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌ای به انتفاضه جدید فراخواندند و اعلام کردند که مقاومت مسلحانه بهترین و کوتاه‌ ترین راه برای آزادسازی فلسطین است.

دعوت گروه های فلسطین برای اعتکاف در مسجد الاقصی در ۲۸ رمضان

گروه‌های مقاومت فلسطینی در آستانه روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند، قدس مسأله اصلی امت اسلام، محور نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی و پایتخت ابدی فلسطین است و رژیم اشغالگر جایی در سرزمین فلسطین ندارد. در این بیانیه آمده است: فلسطینی‌ها را به رفتن به مسجدالاقصی برای ادای نماز و اعتکاف در این مسجد بویژه در روز بیست و هشتم ماه رمضان جهت مقابله با شهرک‌ نشینان صهیونیست که وعده یورش به مسجدالاقصی داده‌اند، دعوت می‌کنیم و این روز باید روز انقلاب و انتفاضه علیه صهیونیست‌های غاصب باشد.این بیانیه می افزاید: از فلسطینی‌ها در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸می‌خواهیم حامی فلسطینی‌های ساکن محله شیخ جراح در قدس باشند و همچنین به دشمن صهیونیستی درباره ارتکاب این حماقت هشدار می‌دهیم. این در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست با صدور فراخوان‌هایی خواستار تعرض گسترده و جمعی به مسجد الاقصی در روز ۲۸ ماه مبارک رمضان شده‌اند. در طرف مقابل، فلسطینیان نیز خواستار حضور گسترده در مسجد مبارک الاقصی به ویژه در روزهای باقی مانده از ماه رمضان و ۲۸ این ماه مبارک به منظور مقابله با اشغالگران اسرائیلی شده‌اند.

مرد میدانی که دست فلسطینی‌ها را پُر کرد

حالا با گذشت بیش از ۱۶ ماه از شهادت فرمانده سپاه قدس نه تنها راه مقاومت با ضعف و شکست رو برو نشده،بلکه امید به شروع انتفاضه جدید فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی  افزایش یافته است.

روزهای زوال صهیونیسم؛ در سایه مردی که دست فلسطینی‌ها را پر کرد

شهید سلیمانی بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تسلیح کرانه باختری جوانب این امر مهم و ضروری را سنجیده و گام هایی را در راستای تحقق آن برداشته بود. پایگاه خبری "فلسطین الیوم" به نقل از رادیو صدای رژیم صهیونیستی نوشت: «فرمانده سپاه قدس در گفتگو با فرماندهان جهاد اسلامی و حماس از آنها خواسته که روند مسلح کردن نیروهای خود در کرانه باختری را آغاز کنند، چون در شرایط کنونی تسلیح کرانه باختری به اولویت ایران تبدیل شده است».

رادیو رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که سردار سلیمانی طی روزهای اخیر موضوع انتقال تسلیحات پیشرفته و جدید را برای فلسطینی‌ها در کرانه باختری مورد بررسی قرار داده است. سردار سلیمانی در جریان این گفتگو اولویت تسلیح کرانه باختری از نگاه مقام معظم رهبری را به فرماندهان مقاومت یادآور شده و تاکید کرده در شرایط کنونی که ترامپ قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرده، همه مسائل برای آغاز مقاومت مسلحانه علیه اسرائیل در کرانه باختری وجود دارد و باید برای فلسطینی هایی که تمایل به درگیری با صهیونیستها را دارند کمک های تسلیحاتی، مالی و موشک ارسال شود.

 بعد از گذشت ۷ سال از فرمان مقام معظم رهبری برای تسلیح کرانه باختری و تلاش های گروه های مقاومت اسلامی از سوریه و عراق گرفته تا سرزمین های اشغالی در غیاب ظاهری فرمانده شهید محور مقاومت شهید سلیمانی، در حال حاضر شاهد تحولات مثبتی به نفع محور مقاومت هستیم.

مقام معظم رهبری، در تاریخ ۱۸ دی ۹۸ در دیدار مردم قم،با اشاره به نقش حاج قاسم سلیمانی در تقویت مقاومت مردم فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی، اظهار داشتند: آمریکایی‌ها در مورد فلسطین طرحشان و نقشه‌شان این بود که قضیه فلسطین را به فراموشی بسپرند؛ فلسطینی‌ها را در حالت ضعف نگه دارند که جرئت نکنند دم از مبارزه بزنند. این مرد، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد؛ کاری کرد که یک منطقه کوچکی، یک وجب جا مثل نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آن همه ادعا می‌ایستد، کاری و بلایی سرِ آن‌ها می‌آورد که آن‌ها سر ۴۸ ساعت می‌گویند آقا بیایید آتش‌بس بدهید؛ این‌ها را حاج قاسم سلیمانی کرد. دستشان را پُر کرد.کاری کرد که بتوانند بِایستند، بتوانند مقاومت کنند. این چیزی است که برادران فلسطینی ما مکرّر در مکرّر پیش خود بنده گفته‌اند. البتّه من می‌دانستم، امّا آن‌ها هم آمدند پیش ما شهادت دادند. در سفرهای متعددی که این رهبران فلسطینی آمدند، همه آن‌ها این را گفتند.

شهادت رهبران فلسطینی به نقش کلیدی مرد میدان

پس از شهادت شهید سلیمانی رهبران فلسطینی بر نقش مهم این فرمانده شجاع تاکید کردند. «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در مراسم تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: اعلام می‌کنم فرمانده شهید سلیمانی همه زندگی خود را در پشتیبانی و حمایت از مردم فلسطین و مردم مظلوم منطقه سپری کرد. او فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، او شهید قدس است.

کمتر از دو دهه تا نابودی اسرائیل به شرط مبارزه و اتحاد

در دومین سال شیوع ویروس کرونا مراسم روز جهانی قدس اگر چه در فضای حقیقی به ظاهر نمایشی ندارد، اما موفقیت های محور مقاومت و شروع انتفاضه ای جدید در کرانه باختری و قدس در کنار اعلام همبستگی مسلمانان با ملت مظلوم فلسطین در روز ها و ماه های اخیر موجب به بار نشستن زحمات شهدای راه قدس و در راس آنها شهید عزیز سلیمانی شده است و این راه تا تحقق مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۴ که فرمودند "رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده را نخواهد دید" ادامه دارد و البته این امر با مبارزه و اتحاد مسلمانان محقق خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha