جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه / نهادهای استان آذربایجان شرقی با صدور بیانیه های جداگانه ای، روز جهانی قدس را گرامی داشته و بر حمایت از این آرمان امام خمینی (ره) تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نهادهای استان آذربایجان شرقی با صدور بیانیه های جداگانهای ضمن گرامیداشت روز قدس بر میثاق دوباره با اندیشه های ناب امام خمینی رحمة الله علیه و خلف صالحش امام خامنه‌ای مدظله العالی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین تاکید کردند.

بیانیه بسیج اساتید ، طلاب و روحانیون سپاه عاشورا

بسمه تعالی

روز قدس روز فلسطین نیست، روز اسلام است».   امام خمینی(رحمه الله علیه)
 بیش از نیم قرن است که رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی با حملات وحشیانه به مردم بی پناه فلسطین و غصب خانه و کاشانه آنان و آواره کردن میلیونها مرد و زن فلسطینی به همراهی آمریکای جهانخوار و برخی دول مرتجع عربی، قصد محو فلسطین و نابودی آرمان های قدس شریف را دارد.

اشغال فلسطین آغاز طرحی بزرگ با هدف ایجاد حس خواری و ذلت در میان امت اسلامی و نابودی اسلام عزیز است که البته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) با طرح روز قدس به طور علنی و عملی نشان دادند که مشکلات مسلمانان مانند دانه های تسبیح به هم گره خورده و آنان نباید اجازه دهند که دشمنان امت اسلامی با اتکا بر تفاوت های مذهبی و نژادی در جهان اسلام تفرقه افکنده و توطئه های شوم خود را پیش ببرند.
   
بسیج اساتید ، طلاب و روحانیون  از امت شهید پرور ایران اسلامی و تمامی آزادیخواهان جهان دعوت می نماید با توجه به شرایط پیش آمده از وجود ویروس کرونا و عدم امکان حضور در راهپیمایی، با استماع از جان و دل به فرمایشات امام خامنه ای در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) ساعت ۱۴.۳۰ به صورت زنده و با نصب پرچم ایران و فلسطین و پرچم های  مرگ بر اسرائیل بر سر در مغازه ها و خانه ها ، کوچه ها و خیابان ها ،شیشه های خودرو خود در فضای حقیقی  و با راه اندازی هشتک مرگ بر اسرائیل و انتشار ویدئوهای مردمی مرگ بر اسرائیل در فضای مجازی ، حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام نموده  و برای ریشه کن کردن ویروس منحوس صهیونیست بین‌الملل تمام سعی و تلاش خودرا به کار گیرند.

بیانیه سپاه عاشورا به مناسبت روز جهانی قدس 


بسم الله الرّحمن الرحیم
روز قدس نماد و یادمان حق طلبی، آزادی خواهی و ظلم ستیزی با رژیم غاصب اسرائیل است. در جبهه باطل که بنای عمل بر «سانسور» و «بایکوت» استوار شده، این تدبیر هوشمندانه و راهبردی امام راحل بود که اشغال قدس شریف را در روزی از روزهای ماه مبارک رمضان، به سرفصل توجه افکار عمومی تبدیل کرد و آرمان قدس با روز جهانی قدس جانی دوباره گرفت.

روز قدس، قیام عمومی برای مقابله با تحریف واقعیت، قلب حقیقت و ممانعت از جابجایی «جلاد» و «شهید» است. روز قدس باطل السّحر سیاست های خصمانه غرب در حمایت از رژیم سفاک صهیونیستی است.

امروز تردیدی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی با جنایت و تجاوز در حق ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه از جمله لبنان و سوریه، رکورددار جرم و جنایت در جهان است.

با این همه؛ نشانه های اضمحلال رژیم غاصب صهونیستی پدیدار شده است و جسم نحیف این غاصب بی وجدان در احتضار و نابودی قرار دارد. این وعده صادق مرد میدان، حاج قاسم سلیمانی است. هم‌او که عمرش را در توانمندسازی جبهه مقاومت سپری کرد و در آخرین مکتوباتش خطاب به مجاهدان فلسطینی نوشت: «فجر پیروزی به یاری پروردگار نزدیک خواهد بود زنگ مرگ صهیونیست‌های متجاوز به صدا درآمده است»

اینک در آستانه روز جهانی قدس و در شرایط شیوع بیماری کرونا، با شیوه های ابتکاری یاد و نام و هدف این روز عزیز و عظیم را گرامی می داریم.

ما پاسداران و بسیجیان سپاه همیشه سرفراز عاشورا بر این باوریم که تنها راه حل مسئله فلسطین مقاومت و ایستادگی است و به فضل الهی و با تمسک به راهبرد مقاومت، منطقه نوین غرب آسیا بدون ویروس اسرائیل و میکروب کشنده امریکا در حال شکل گیری است.

سنصلی فی القدس بحول الله و توفیقه. انهم یرونه بعیداً و نریه قریباً.

  بیانیه فرمانده سپاه ناحیه امامت

بدون شک زنده نگه داشتن مراسم روز جهانی قدس سبب قدرت و قوت مبارزین و انگیزه‌ای مضاعف برای جریانهای مقاومت، به خصوص مردم فلسطین خواهد شد.

نامگذاری این روز از سوی حضرت امام راحل(ره) نشان‌دهنده اوج حساسیت و اهمیت مسئله فلسطین در جهان اسلام است که این روز نه تنها در ایران بلکه در بین تمام آزادیخواهان و استکبار ستیزان در جای جای این جهان پهناور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هرچند طی سال گذشته و امسال، بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمی شود، اما این کار هیچ تأثیری بر اراده و باور مردم مسلمان جهان مبنی بر آزادی قدس از دست متجاوزین، نخواهد گذاشت و یقینا همان مطالبه جدی مردم فلسطین و جهان اسلام، به قوت خود پا برجا است.

در شرایط کنونی، وظیفه همه ما به عنوان حامیان آزادی قدس شریف این است که با حمایت‌های مجازی و رسانه‌ای، ضمن تشریح و تبیین خطر استکبار و تقبیح تجاوز به کشورهای دیگر، بار دیگر قوت قلبی باشیم برای مردم مسلمان فلسطین که همچنان شاخ متجاوزین و استکبار را شکسته و در برابرشان تسلیم نمی‌شوند و با امداد الهی، هیچوقت هم تسلیم نخواهند شد.

در پایان ضمن یادآوری این جمله حکیمانه مقام معظم رهبری، که فرموده‌اند: روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی بر سر امریکا و صهیونیزم در مقابل سیاست‌های تفرقه‌انگیز است، معتقدم در شرایط کنونی که امکان حضور فیزیکی در راهپیمایی یوم‌الله روز جهانی قدس فراهم نیست، باید صدا و فریادمان را در رسانه‌ها و فضای مجازی، به گوش جهانیان برسانیم.

به امید آزادی کامل قدس شریف از دست صهیونیزم و ریشه‌کنی کامل استکبار جهانی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha