جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز قدس

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که دیپلماسی بدون میدان هیچ نتیجه ای ندارد، تصریح کرد: مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی از مشکلات مردم ایران را حل نخواهد کرد، از این رو یکی از خواسته‌های ملت این است که باید تمامی تحریم‌ها لغو شود نه این که تعلیق شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید احمد خاتمی عصر پنجشنبه در گرامیداشت روز قدس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد، در خصوص فلسطین  اظهار کرد:  دو جریان در فلسطین شکل گرفت که این دو جریان یکی حامی مذاکره و دیگری جریان مقاومت بود، اما فقط جریان مقاومت بود که توانست عزت مردم فلسطین را حفظ کند.

وی در ادامه به تشریح جریانات شکل گرفته در فلسطین پرداخت و افزود: یکی از جریان‌هایی که در این مدت شکل گرفته است، جریان سازش با عنوان دیپلماسی بود تا در ظاهر بتواند نسبت به سازش اقدام کند، اما به جرأت می‌توان گفت این جریان جوابگو نبود و تنها فرصتی بود که رژیم صهیونسیتی پایگاه‌های خود را افزایش دهد.

امام جمعه موقت تهران، جریان پاسخگوی شکل گرفته در فلسطین را جریان مقاومت دانست و افزود: جریان مقاومت با قهرمانان فلسطین به میدان آمده و در راستای مقابله با دشمنان اقدامات مختلفی انجام داده اند این در حالی است که جریان سازش تنها به ضرر مردم فلسطین بوده است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه شعار صهیونیست ها نشان از اشغال فلسطین دارد، خاطرنشان کرد: شعار صهیونیست‌ها گسترش از نیل تا فرات است و این موضوع نشان دهنده آن است که اشغالگران به دنبال اشغال تمام جهان اسلام بوده اند، اما جریان مقاومت باعث شد ضربه‌های سختی به اشغالگران زده شود.

آیت الله خاتمی، روز قدس را یکی از ابتکارات امام راحل برشمرد و عنوان کرد: روز قدس موجب شد تا تمامی برنامه‌های که اشغالگران برای جهان اسلام دارند از بین برود و مسئله فلسطین به یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام تبدیل شود؛ مسلمانان اجازه نخواهند داد خدشه‌ای به جهان اسلام وارد شود.

وی به حضور شهید سردار سلیمانی در میدان نبرد اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی مرد میدان، سردار مقاومت و مجذوب ولایت بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: حوادثی که در فلسطین اشغالی روی داد نشان دهنده آن است که اسرائیل غیرقابل دسترسی نیست و جریان مقاومت توانست به این دژ توخالی نفوذ کند. البته در کنار جریان دیپلماسی باید جریان میدان نیز وجود داشته باشد کما اینکه شهید سلیمانی نیز همواره در میدان نقش قابل توجهی داشت.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که تجربه تاریخی ایران نشان می‌دهد دیپلماسی بدون میدان هیچ گاه نتیجه نخواهد داشت، متذکر شد: دشمنان ایران با زیبا جلوه دادن مذاکرات به دنبال آنند که نشان دهند مذاکره با آمریکا عاملی برای ارزانی است؛ مذاکره با آمریکا هیچ محلی از اعراب ندارد، زیرا آمریکایی‌ها به دنبال سلطه بر ایران هستند و ادبیات استکبار نیز این است مستکبران به دنبال سلطه و ایجاد ظلم اند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی از مشکلات مردم ایران را حل نخواهد کرد، از این رو یکی از خواسته‌های ملت این است که باید تمامی تحریم‌ها لغو شود نه این که تعلیق شود. نباید فراموش شود که فرهنگی که در ایران جریان دارد فرهنگ عاشورایی و فرهنگ انقلابی امام حسین (ع) است، تنها روشی که می‌توان با جهان خواهی آمریکا مقابله کرد مقاومت و حضور در انتخابات است.

وی در پایان در خصوص انتخابات نیز گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای مقاومت است، زیرا دشمنان به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha