جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین اختتامیه و رونمایی ازمحصولات همایش صبح صلح

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: ما پیشنهاد صلح عادلانه و پایدار بین فلسطینیانِ اصیل اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی داریم و می خواهیم آنان به کشورشان بازگردند و دزدان و تجاوزگران اخراج شوند؛ این صلح پایدار است و رسیدن به آن نیازمند مقاومت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در آیین اختتامیه و رونمایی از محصولات همایش بین المللی «صبح صلح» که از طرف مؤسسه گفتگوی دینی وحدت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم، با محوریت نقش مقاومت در تحقق صلح عادلانه برگزار شد ضمن تشکر از همکاری وزارت ورزش و جوانان در برگزاری همایش بین المللی صبح صلح گفت: نسل جوان جامعه ما علی القاعده علاوه بر نشاط جسمانی که دارند باید دارای نشاط روحی باشند؛ وزارت ورزش و جوانان باید علاوه بر برنامه ریزی برای سلامت جسمانی جوانان برای سلامت روحی آنان نیز برنامه داشته باشد.

وی افزود: جوانان ما باید به گونه ای تربیت شوند که در زمان وجوب جهاد بتوانند به عرصه بیایند و نقش آفرینی کنند.

مسئول دفتر  اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه اظهار کرد: بین صلح ذلیلانه تحمیلی و صلح عزتمندانه پایدار فرق است.

وی گفت: جریان صلح خاورمیانه، صلح پیشنهادی آمریکا و سازمان ملل در مورد فلسطین مصداق زورگویی و ستم نسبت به مردم مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی عنوان داشت: علمای یهودی تفکر صهیونیستی را نپذیرفته اند و این تفکر را غیر از یهودیت می دانند.

وی گفت: در قرآن کریم دو دستور در مورد پیروان ادیان و مذاهب که با ما سر جنگ ندارند آمده است: «لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ ۚ»؛ باید به آن ها نیکی کنیم و با عدالت با آن ها رفتار نماییم.

مسئول دفتر  اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: پیروان سه دین اسلام، یهودیت و مسیحیت تا قبل از تجاوز صهیونیست ها به فلسطین، همه در کنار هم در این کشور زندگی می کردند.

وی ضمن شرح خاطره گفت و گو با یکی از علمای یهودی گفت: یکی از علمای یهودیان در گفت وگو با خود من از خاطرات دوران کودکی اش می گفت؛ او اظهار داشت که تا قبل از اشغال فلسطین ما با مسلمانان همسایه بودیم، با فرزندان مسلمانان بازی می کردیم و حتی مادران ما در کارهای منزل به همدیگر کمک می نمودند؛ این محبت بین ادیان آسمانی واقعیت شیرینی است که یهودیان وقتی اینها را دیدند با صهیونیست ها کنار نیامده و بسیاری از آنان مجبور شدند فلسطین اشغال شده را ترک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: صهیونیسم هیچ ربطی به دین و آیین یهود ندارد.

وی گفت: یکی از درس عبرت ها در مسئله فلسطین برای مسلمانان عالم این بود که نباید آن تعداد از زمین های خود را به صهیونیست ها می فروختند؛ البته مقدار سطح زمین های فروخته شده هیچ گاه حتی به یک پنجم مساحت کل فلسطین هم نرسید و این در حالی بود که صهیونیست ها ادعای حاکمیت بر این کشور را مطرح کردند.

مسئول دفتر  اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: بزرگترین خیانتی که بشر در طول تاریخ دیده است رأی ظالمانه ای بوده که سازمان ملل در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سرگذشت فلسطین جریان قتل عام مسلمانان در دیریاسین و کفرقاسم را داریم؛ این جریان ها باید برای جوانان جهان اسلام شرح داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: در طی این قتل عام ها حتی زنان اعم از حامله و غیرحامله را، کودکان زیر ۶ سال و پیرمردان و پیرزنان را هم به طرز فجیعی و با قطعه قطعه کردن بدنشان کشتند.

وی تصریح کرد: بعد از حاکم شدن صهیونیست ها دومین نخست وزیر آن ها مناخیم بگین شد و او کسی است که جنایت کفرقاسم را فرماندهی کرده بود.

مسئول دفتر  اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه افزود: دومین پرونده سازمان ملل، انتخاب مناخیم بگین به عنوان کسی بود که صلح را در دنیا گسترش داده است.

وی بیان داشت: من متعجب هستم از مقامات کشورهای اسلامی که چرا بسیاری از آن ها ذلیلانه به صلح با صهیونیست ها اقدام کرده اند و این تجاوزگران را به رسمیت می شناسند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: صلح پایدار، صلح جهانی است که در آن ظلم و تعدّی نباشد؛ امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر می فرمایند حال که فرماندار مصر شده ای با پیروان همه ادیان با محبت رفتار کن.

مسئول دفتر  اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه اظهار کرد: ما پیشنهاد صلح عادلانه و پایدار بین فلسطینیانِ اصیل اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی داریم و می خواهیم آنان به کشورشان بازگردند و دزدان و تجاوزگران اخراج شوند؛ این صلح پایدار است و رسیدن به آن نیازمند مقاومت می باشد.

وی عنوان داشت: بدون بیرون راندن دزد صلح پایدار اتفاق نمی افتد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: تمام امت اسلامی باید دست به دست هم بدهند و اسرائیل را از فلسطین بیرون کنند؛ زیرا صهیونیست هایی که به قتل عام مسلمانان اقدام کردند قطعاً کینه های بسیاری از مسلمانان دارند و دست از تجاوز بر نخواهند داشت مگر از صحنه روزگار محو گردند.

وی با اشاره به علت وقوع جنگ در بوسنی و هرزه گوین خاطرنشان کرد: وقتی یوگسلاوی دچار فروپاشی شد دنیای غرب با پدیده ای جدید روبرو شد و آن تشکیل یک کشور اسلامی در دل اروپا بود؛ به همین جهت تصمیم به تضعیف و نابودی بوسنی گرفتند.

مسئول دفتر  اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: فقط در یکی از شهرهای بوسنی ۵۰ هزار مسلمان را قتل عام نمودند؛ در دیگر شهرها نیز تعداد فراوانی از مسلمانان کشته شدند.

وی در پایان بیان داشت: در آن زمان که بوسنی در حال سقوط بود به دستور مقام معظم رهبری نیروهای مقاومت وارد عمل شدند و برای نجات مسلمانان اقدام نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha