جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی عبداللهی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان گفت: امروز موضوع فلسطین یک آزمایشی برای غیرت مسلمانان است و گویا خداوند مسلمین را در معرض آزمایش قرار داده تا بر سر غیرت بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت درمیان در نشست «وحدت و مقاومت» روحانیون شیعه و سنی شهرستان درمیان با اشاره به آیه ۷۵ سوره مبارکه النساء « وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذینَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هذِهِ القَریَةِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ نَصیرًا»، گفت: روز قدس شایسته گرامی داشتن است، این روز یکی از یادگارها و در حقیقت شاهکارهای امام راحل بود که انگیزه ای در جهان اسلام برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه روز قدس تنها روز فلسطین نیست، بلکه روز اسلام است و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، افزود: روز قدس باعث ایجاد وحدت و هماهنگی بین مسلمین عالم است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه ارزش قدس شریف بر کسی پوشیده نیست، چراکه سومین مکان مقدس مسلمانان بعد از مسجد الاقصی و مسجدالنبی دارد، اظهارداشت: قدس مفتخر به میزبانی پیامبر گرامی اسلام است و معراج پیامبر از آنجا صورت گرفته است.

مولوی عبدالهی، معراج پیامبر در قدس را یک افتحار بسیار بزرگ دانست و گفت: ما مسلمانان باید برای قدس اهمیت بالایی قائل باشیم و امروز موضوع فلسطین یک آزمایشی برای غیرت مسلمانان است و گویا خداوند مسلمین را در معرض آزمایش قرار داده تا  بر سر غیرت بیایند.

وی افزود: صهیونیست ها و کفار امروز بی احترامی و ظلم نسبت به مردم فلسطین می کنند و خداوند ما را مورد خطاب قرار می دهدکه مگر چه شده شما را که حمایت نمی کنید و برای نجات مظلومان در راه خداوند قیام نمی کنید.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه امروز مردم فلسطین از مردم و زن و کوچک و بزرگ زیر چکمه های صهیونیست های کثیف له می شوند، افزود: همان طور که پلیس بی شرم آمریکا زانوی خود را روی گردن یک سیاهپوست گذاشته بود، روز گذشته شاهد بودیم که مامور رژیم صهیونیستی نیز پا روی گردن یک جوان فلسطینی گذاشته بود، ما مسلمانان نباید خواب داشته باشیم.

انتهای پیام/۱۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha