پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمدعلی نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، خدمت به مردم را وظیفه اصلی مسئولان دانست و گفت: برخی مسئولان می خواهند با عجله و شتابزدگی به دشمن متوسل شوند تا تحریم را بردارد، طبعا چه بسا به جاهایی بینجامد و ناچار شوند از بعضی از ارزش ها دست بردارند و امتیازی به دشمن بدهند. این رویه، رویه‌ درستی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امروز در پیام جمعه ١٧ اردیبهشت‌ماه با اشاره به روز قدس، اظهار داشت: مسئله قدس مسئله اسلام است. خدای تبارک و تعالی این مسجد را در کنار مسجد الحرام قرار می‌دهد و وجود نازنین پیامبر را از مسجد الحرام به مسجد القصی و از مسجد القصی یعنی قدس به آسمان‌ها و آیات و نشانه‌هایی که در عالم هستی دارد، سیر داد تا او را با عظمت خود در آیات و نشانه‌ها و آسمان‌ها آشنا کند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم این مسجد در اختیار دشمنان خدا باشد، افزود: غاصبین قدس و بیت المقدس ظالم و غاصب و نماد باطل هستند و در برابر باطل مؤمن نمی تواند آرام و بی تفاوت باشد.

نکونام خاطرنشان کرد: آزاد سازی قدس به معنای نابودی استکبار است یعنی اگر مسلمانان ان‌شاءالله به فضل پروردگار موفق شوند که قدس عزیز را آزاد کنند و صهیونیست ها را از این سرزمین بیرون کنند درحقیقت مستکبرین را نابود کرده‌اند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: پایه‌های مستکبرین لرزان است و سست است و خانه‌های عنکبوتی دارند.

 وی اظهار کرد: بشریت سوال دارد چرا عده‌ای به برخی از انسان‌ها که در خانه و زندگی‌شان هستند، هجوم ببرند، آن‌ها را آواره کنند و سال‌های سال در آوارگی به سر ببرند؟ مسئله فلسطین یک مسئله جهانی است که باید فلسطینی ها به خانه‌هاشان برگردند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نزدیکی انتخابات، بیان کرد: در انتخابات یک نکته اساسی و کلیدی و مورد تایید حضرت امام و مقام معظم رهبری و نظام اسلامی وجود دارد که انتخابات، حضور مردم پای صندوق های رای است و این حضور هر چه گسترده‌تر باشد، پایه های نظام را مستحکم تر می‌کند.

نکونام خاطرنشان کرد: این حضور هر چه بیشتر باشد پیوند اجتماعی و حضور یکایک مردم در عرصه‌ها و مشارکت مردم در سرنوشت خود را بیشتر نشان می‌دهد. بنابراین مسئله اول در انتخابات، مسئله حضور است.

وی با بیان اینکه این مسئله را از دو زاویه مسئولان و مردم می‌توان مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: ما نظامی داریم به نام نظام اسلامی و این نظام را عده‌ای مسئول باید اداره کنند. باید مدیرانی قوی باشند و پشتوانه مردمی داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مسئولان زمانی می‌تواند موفق باشند که پشتوانه قوی مردمی را داشته باشند و بتوانند با پشت گرمی مردم کارها را پیش ببرند. حالا انتقادهایی به مسئولانمان داریم، ولی خودمان انتخابشان می‌کنیم و این افراد را روی کار می‌آوریم. طبعا باید از آن‌ها حمایت کنیم و تقویتشان هم بکنیم تا بتوانند انجام وظیفه کنند.

نکونام اظهار کرد: پشتوانه‌های مردمی در انتخابات خودش را نشان می‌دهد و مسئولان در چالش های بین‌المللی می‌توانند به خوبی از پس چالش‌ها بر بیایند و حرف برای گفتن داشته باشند و با اقتدار حرف بزنند و امور کشور را پیش ببرند.

وی افزود: مسئولانی که انتخاب می‌شوند باید در کارهایشان به گونه‌ای عمل کنند که مردم را همیشه در صحنه نگه دارند و این‌گونه نباشد که هر طور خواستند، عمل کنند، مردم را دلسرد کنند و نزدیک انتخابات که می‌شود، کارهایی را انجام داده، برنامه های کوتاه مدتی را ارائه دهند و با عجله و شتاب کارهایشان را به بار بنشانند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای حضور مردم پای صندوق‌های رای باید تمام ۴ سال برنامه ریزی کرد، نه فقط روزهای آخر، مثل این چیزی که ما الان در این روزها می بینیم که متاسفانه مسئولان ۸ سال را به یک سری اموری گذراندند که در شأن مردم و جهت‌گیری اصلی و مقام معظم رهبری نبود.

نکونام با بیان اینکه امیدواریم مسئولانی روی کار بیایند که کمک کار باشند، گفت: یکی از راه‌ها این است که حداقل پیام رسان‌های داخلی را تقویت کنیم. زمانی این پیام رسان‌های داخلی را در کشور شکل دادیم، اول می‌گفتیم ضعیف هستن و پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و خیلی از چیزهایی را که مردم مطالبه دارند، پاسخگو نیستند. اما الان پیام رسان‌های داخلی تا حدود قابل توجهی رشد پیدا کردند و پاسخگوی نیازها هستند.

وی فزود: الان تقریبا همه آن چه را در پیام‌رسان‌های خارجی داریم، در پیام‌رسان‌های داخلی خودمان پاسخ می‌دهند و این نیازها را برطرف می کنند. پس چرا به سراغ محصول خارحی برویم و پول به آن ها بدهیم؟

 نکونام یکی دیگر از چالش‌ها را مسئله تحریم دانست و ادامه داد: تحریم‌ها باید برداشته و بی‌خاصیت شوند. این را باید در تمام هشت سال گذشته مطابق با رهنمودهای رهبری دنبال می‌کردند، ولی این کارها را نکردند. پایه‌های کشور را از نظر اقتصادی قوی نکردند، به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نگاه جدی نداشتند و تحریم‌ها باقی ماند. حالا در پایان کار می‌خواهند تحریم را بردارند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برخی مسئولان می خواهند با عجله و شتابزدگی به دشمن متوسل شوند تا تحریم را بردارد، طبعا چه بسا به جاهایی بینجامد و ناچار شوند از بعضی از ارزش ها دست بردارند و امتیازی به دشمن بدهند. این رویه، رویه‌ درستی نیست.

وی با بیان اینکه نگاه مردم به انتخابات، نگاه تکلیف محور است، گفت: رای مردم برای برون رفت مشکلات است، به نظام اسلامی رای می‌دهند تا از مشکلات رهایی پیدا کنند و راهی هم غیر از این ندارند. بالاخره مسئولان هستند که کشور را از مشکلات نجات می‌دهند و نقاط قوت کشور را افزایش می دهند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: برای این که جهت‌گیری‌های نظام درست باشد، مردم از کسانی که به آن‌ها رای می‌دهند، انتظار دارند جهت گیری‌هایشان به سمت ارزش‌های انقلاب، اقتدار بخشی به کشور باشد.

نکونام با طرح سوال اینکه جهت گیری به سمت دیپلماسی باشد یا میدان؟، اظهار داشت: دیپلماسی و میدان هر دو مکمل یکدیگرند، اما برتری با میدان است. میدان، اقتدار به کشور می‌بخشد، زبان دیپلماسی را قوی و گویا می‌کند، ولی اگر ما میدان قوی نداشته باشیم، ضعیف هستیم و ضعیف در دیپلماسی هم زبانش نارسا است.

وی خاطرنشان کرد:اگر کسانی دیپلماسی را از میدان برتر بدانند و دیپلماسی را حاکم بدانند، نگاه خطرناک است و رهبر انقلاب در تعابیرشان این را به عنوان خطای بزرگ و حرف‌های خصمانه دشمن شاد کن یاد کردند.

نکونام در ادامه با اشاره به عید سعید فطر گفت: این هفته هفته پایانی ماه رمضان است. مطابق آنچه در تقوم نوشته شده است، پنج شنبه عید فطر است. البته باید متتظر رویت هلال بود. عید فطر بازگشت به فطرت است، یعنی انسان یک ماه روزه داری کرده و به اصالت خودش برگشته است. در عید قربان  قربانی مطرح است در  عید فطر هم زکات فطره.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha