جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پویا امینی

حوزه / یک بازیگر گفت: تولیدات نمایشی که ماه رمضان روی آنتن می‌رود به واسطه جذب مخاطب از دیگر آثار نمایشی سیما موفق‌تر هستند، زیرا مردم در این ایام بیشتر تلویزیون تماشا می‌کنند.

پویا امینی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون تولیدات مناسبتی چنین اظهار نظر کرد: نزدیک به ۴ یا ۵ سریال مناسبتی را بازی کرده‌ام که شاید «کمکم کن» در ذهن بسیاری از مردم پررنگ‌تر باشد، البته سریال «خوش رکاب» ساخته علی شاه‌حاتمی نیز کاری پرمخاطب بود، اما آن مجموعه به مناسبت عید نوروز بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازی در کارهای ماه رمضان برای بازیگر متفاوت با دیگر کارهاست؟ گفت: سریال‌های ماه رمضان این شانس را دارند که بیشتر دیده شود، زیرا مردم در این ایام کارهای نمایشی را بیش از دیگر ایام تماشا می‌کنند، بنابراین شاید بتوان گفت بازی هنرپیشه‌ها بیشتر در کارهای ماه رمضان به چشم می‌آید، ولیکن به لحاظ حرفه‌ای در نحوه بازی بازیگر تغییری وجود ندارد.

این بازیگر با انتقاد از تعطیلی که در ساخت کارهای مناسبتی وجود دارد، تصریح کرد: نمی‌دانم چرا در ساخت این کارها انجیل همیشه وجود داشته و دارد. برای نمونه، من پیر شدن علی شاه‌حاتمی را برای ساخت سریال «بوی خوش زندگی» به واسطه فشار و تعجیل کار به عینه شاهد بودم.

امینی درباره ویژگی‌های کارهای ماه رمضان نیز چنین توضیح داد: سریال‌هایی که در این ایام روی آنتن می‌رود باید دربرگیرنده موضوعات دینی باشند تا به این واسطه بتوانند مخاطب را درگیر خود کند. دلیل این امر نیز مشخص است، چون در ماه مبارک، فضای کلی جامعه بیش از دیگر ایام، پذیرای چنین موضوعاتی است. در کلامی دیگر کارهای اینچنینی برای مخاطب در این ایام به نوعی حکم تسویه روح را دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha