جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد نجفی زاده

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بیانیه گام دوم دایرة‌المعارف انقلاب اسلامی است و امروز طلبه حوزه علمیه با تأمل و تعمق در این بیانیه باید بداند برای گام دوم انقلاب چه برنامه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به وظایف حوزویان در انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: خدای متعال در قرآن می‌فرماید پیامبران برای این آمده‌اند که مردم را از طاغوت و ظلمات رهایی دهند و به سمت نور بیاورند و برکات را منتشر کنند و علائم بیاورند و ما در طول انقلاب هم این برکات را دیده‌ایم.

وی افزود: بر این اساس ما می‌توانیم بگوییم که روحانیت شیعه امروز پرچمدار حرکت نبوت و امامت است و این وظیفه را در انقلاب و عرصه جهانی بر عهده داریم.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با بیان این‌که امروز باید از گذشته درس بگیریم، خاطرنشان کرد: ما وقتی می‌توانیم موفق شویم که در مسیر انبیا حرکت کنیم، زیرا هر عملی عکس‌العملی دارد و بعد هر عملی، یک ارزیابی وجود دارد و ما برای اینکه به رسالت خود به‌درستی عمل کنیم باید نهضت حرکت انبیاء و اولیاء و اوصیاء را ادامه دهیم و این هدف اصلی ماست.

وی با اشاره به شاخص ارزیابی فعالیت حوزویان، تصریح کرد: برای اینکه میزان موفقیت خود را بسنجیم نشانه‌هایی وجود دارد، از جمله اینکه ما هرچقدر بتوانیم مردم را صبور و شکور کنیم موفق‌تر بوده‌ایم و شاخصه موفقیت ما در این مسئله است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با بیان اینکه امروز جهان غرب دارد به سمت این نگاه معطوف می‌شود، ادامه داد: جهان غرب در کنار فناوری نانو و فناوری‌های هوافضا و هسته‌ای، پیوست فرهنگی نیز ایجاد می‌کند تا بتواند لیبرال دموکراسی غرب را اشاعه دهد و فرهنگ غرب را توسعه دهد و این‌گونه نظام سلطه جهانی ایجاد کند.

وی در ادامه با تأکید بر انس بیشتر طلاب با بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: این بیانیه به‌عنوان یک دایرة‌المعارف انقلاب اسلامی است و امروز طلبه حوزه علمیه با تأمل و تعمق در این بیانیه باید بداند برای گام دوم انقلاب چه برنامه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده خاطرنشان کرد: ما باید روحیه جهادی و کار انقلابی را در بین مردم گسترش بدهیم و آن‌ها را قانع کنیم که سبک زندگی غربی و اشرافی را ترک کنند، زیرا اگر این اتفاق بیفتد کشور هیچ‌وقت شکست نخواهد خورد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امروز انقلاب اسلامی در چله دوم ظرفیت‌های متعددی برای روحانیت ایجاد کرده و این ظرفیت‌ها در داخل کشور وجود دارد، ازاین‌رو همه ما وظیفه داریم از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم و جامعه را برای جریان ظهور آماده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha