جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد علی سالاری-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مبانی اقتصادی انقلاب و اسلام راه نجات از بحران اقتصادی است، گفت: راه نجات از بحران اقتصادی دکترین و تفکر مبانی اقتصادی انقلاب و اسلام است که در اندیشه بزرگانی مانند شهید صدر، شهید مطهری، شهید بهشتی، امام راحل عظیم‌الشأن و مهم‌ترین منبع و مفیدترین آن نگاه و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست مسئولان استانی، با اشاره به تداوم روند تقابلی غرب با نظام اسلامی به ویژه درزمینهٔ اقتصادی، اظهار کرد: ما باید فارغ از قدرت و توسعه اقتصادی غرب، بر روی پای خود ایستاده و برای خودکفایی در زمینه‌های مختلف تلاش کنیم.

وی با ریشه‌یابی رشد و توسعه در غرب، افزود: رشد و توسعه ثروت در غرب مرهون چپاول و استثمار عظیمی است که علیه بشریت به راه انداختند و بردگی اقتصادی مردم را دنبال می‌کردند؛ به‌گونه‌ای که وقتی غربی‌ها قانون منع کار کودکان را تصویب می‌کنند مدافعان حوزه انسانیت آن را نشانه پیشرفت و ترقی غرب دانستند.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: جریان فئودالیه و نظام رعیتی در جوامع غربی وحشی گونه بود و تفاوت ماهوی با جوامع شرقی و ایران داشته است تا جایی که در غرب اربابان، صاحبِ جان، مال و ناموس رعیت خود بوده و حتی اگر رعیت خود را می‌کشتند هیچ قانونی آن‌ها را تحت تعقیب قرار نمی‌داد.

وی اضافه کرد: بعدها که تغییر و تحول و پیشرفت در حوزه صنعت و تکنولوژی برایشان اتفاق افتاد بخش معظمی از فرهنگ و تمدن اسلامی را با نهضت ترجمه آثار مسلمین به سرزمین خود بردند، از قانون و طب ابوعلی سینا تا جبر و ریاضیات خوارزمی و حتی مسائل حقوقی خود را از فقه شیعی گرفتند و از تمدن اسلامی و ایرانی بهره بردند، اما متأسفانه شاهان ایران در خوش‌گذرانی و بی‌لیاقتی باعث افول تمدن و اقتصاد، انحطاط و عقب‌ماندگی ایران شدند.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به تجربه تاریخی قدرت‌نمایی اقتصادی در معادلات سیاسی، اظهار کرد: در قضیه اولتیماتوم معروف روسیه تعدادی از علمای اصفهان به همراه برخی از تجار به رهبری مرحوم آیت‌الله آقا نجفی از معامله با شعبه بانک روس و نیز استفاده از برخی کالاهای رایج روسی پرهیز کردند و مسلمانان را نیز به همراهی در این مسئله دعوت کردند و این موضوع که با استقبال مردم روبه‌رو و موجب مشکلات جدی برای روس‌ها شد.

وی افزود: بعد از آن علمای شیراز و بعد از آن‌ها شخص مرحوم آخوند- زعیم وقت جهان شیعه- روسیه را تهدید به تحریم کالای ایرانی می‌کند و این نشان می‌دهد ایران از لحاظ اقتصادی بومی قوی بوده است.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: در دوره پهلوی نیز یکی از دلایلی که بازاریان در کنار امام و نهضت انقلاب اسلامی بودند علاوه بر گرایشات مذهبی، مقابله آن‌ها با جریان غرب‌گرا بوده که بر معیشت روزانه آن‌ها تأثیر گذاشته بود.

وی با بیان اینکه مبانی اقتصادی انقلاب و اسلام راه نجات از بحران اقتصادی است، اظهار کرد: راه نجات از بحران اقتصادی دکترین و تفکر مبانی اقتصادی انقلاب و اسلام است که در اندیشه بزرگانی مانند شهید صدر، شهید مطهری، شهید بهشتی، امام راحل عظیم‌الشأن و مهم‌ترین منبع و مفیدترین آن نگاه و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: متأسفانه جریان غرب‌گرا این مبانی را نمی‌فهمند و وقتی صحبت از عدالت اجتماعی شد جریان لیبرال و غرب‌گرا عدالت اجتماعی را مبهم و مجمل دانسته و شعار توسعه و رشد دادند و گفتند عدالت خودبه‌خود تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha