پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز آموزش مهارت های کاربردی، حجت السلام والمسلمین ملانوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: اگر ما انتظار داریم مدیرانمان اهل جهاد باشند، در مقابل دشمن بایستند و مردم را به جهاد دعوت کنند، باید افرادی را انتخاب کنیم که اهل ایمان باشند؛ زیرا هرچه درجه ایمان بالاتر برود همت جهادی نیز به تناسب در وجود افراد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در یازدهمین جلسه از سری جلسات تفسیر آیات و روایات مرتبط با موضوع انتخابات که در ماه مبارک رمضان، در مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با مشارکت پایگاه بسیج این مرکز با معاونت منابع انسانی حوزه برگزار می شود گفت:  تجربه ۴۲ ساله انقلاب اسلامی به ما نشان داده که هرچه درجه معنویت، اخلاص و ایمان کارگزاران کشور بالاتر بوده توفیقات کشور هم بالاتر بوده است.

وی افزود: از این جهت می توان گفت که یکی از کلیدی ترین شاخص ها برای انتخاب کارگزاران هم در مجلس، هم در دولت و هم شوراهای شهر درجه ایمان و تقوای افراد است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: هرچند دانش مدیریت، دانش اقتصاد و دانش مدیریت فرهنگی  در اداره کشور بسیار مؤثرند اما شاخص کلیدی تقوا و ایمان به خدای متعال است.

وی گفت: یکی از برکات ایمان است که اگر مسئولین و مردم ایمانشان زیاد باشد خداوند آنان را از جهل، فساد، شرک و همه گرفتاری ها نجات می دهد، آنان را راهبری کرده و خود او مشکلاتشان را حل می کند؛ « اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ ».

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری تصریح کرد: اگر مدیران و مردم اهل تقوا، عبادت و معنویت باشند خداوند برکت نازل می کند؛ « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَیٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ».

وی خاطرنشان کرد: اینکه گفته شده در دوران ولی الله الاعظم ارواحنا فداه برکات نازل می شوند، به خاطر وجود مقدس امام عصر و تربیت معنوی مردم این سنت الهی محقق می گردد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان داشت: ثمره سوم این است که اگر انسان با ایمان و باتقوا شد به نظارت الهی اعتقاد پیدا می کند؛ اگر این اعتقاد در وجود مسئولان کامل شد فساد و خطا نمی کنند و دقتشان را در برنامه ریزی ها، در اجرای برنامه ها، در توزیع ثروت ها در جامعه و در تحصیل ثروت بالا می برند؛ خداوند می فرماید « وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَیٰ عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ».

وی گفت: مسئولی که این اعتقاد را داشته باشد، پای معاهدات بین المللی که می خواهد امضا کند خدا را می بیند؛ در برخوردش با مردم خدا را نگاه می کند و از فحاشی کردن، تندروی کردن، دروغ گفتن و کلاه گذاشتن بر سر مردم خودداری می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری اظهار کرد: چهارمین نتیجه تقوا این است که اگر اهل ایمان شد از غیرخدا قطع امید می کند؛ امید به غیرخدا موجب هلاکت انسان است؛ امام صادق علیه السلام فرمودند " خداوند می فرماید: وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی وَ مَجْدِی وَ ارْتِفَاعِی عَلَی عَرْشِی لَأَقْطَعَنَّ أَمَلَ کُلِّ مُؤَمِّلٍ [مِنَ النَّاسِ] غَیْرِی بِالْیَأْسِ »، آن کسی که به غیر من امید ببندد امیدش را به یأس تبدیل می کنم.

وی عنوان داشت: اگر به جای امید به خدا و اعتماد و توکل بر او بر کدخدا توکل کرد، بر صاحبان قدرت و ثروت جهانی تکیه کرد، امیدش را به کنوانسیون ها و قراردادهای خارجی بست خداوند وعده داده است امیدش را به یأس مبدل خواهد کرد؛ البته این ها همه در جای خودشان اگر مطابق با ضوابط شرعی و اسلامی و با نگاه به منافع ملت و کشور باشد بسیار هم درست هستند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: اگر ما انتظار داریم مدیرانمان اهل جهاد باشند، در مقابل دشمن بایستند و مردم را به جهاد دعوت کنند، باید افرادی را انتخاب کنیم که اهل ایمان باشند؛ زیرا هرچه درجه ایمان بالاتر برود همت جهادی نیز به تناسب در وجود افراد افزایش می یابد.

وی افزود: خداوند می فرماید « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَا لَکُمْ إِذَا قِیلَ لَکُمُ انْفِرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَی الْأَرْضِ »، ای اهل ایمان چه می شود که وقتی فرمان جهاد را صادر میکنند به زمین می چسبید؟؛ « أَرَضِیتُمْ بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا مِنَ الْآخِرَةِ »، آیا به این زندگی دنیا در مقابل آخرت رضایت دادید؟؛ « فَمَا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فِی الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِیلٌ ».

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری خاطرنشان کرد: اگر انسان ایمان و اعتقادش به خدا قوی شد این مشکلات برای او پیش نمی آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha