پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا سلیمی-نماینده محلات و دلیجان در مجلس

حوزه/ عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از تحریف‌هایی که ظریف به کرات در اظهارات خود صورت داده است، گفت: کسی که باعث شد برجام به عنوان خسارتی محض به ما تحمیل شود نمی‌تواند از منافع نظام دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۱۵۲، ۱۵ و ۱۶ درباره تبیین سیاست خارجی کشورمان گفت: در این اصول به عدم تعهد در برابر قدرت‌های سلطه‌گر به صراحت اشاره شد اما صحبت‌های اخیر ظریف به تعبیر رهبر معظم انقلاب سخنان دشمن ما و مسئولان آمریکایی بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از تحریف‌هایی که ظریف در صحبت‌های خود صورت داده است، عنوان کرد: بحث چگونگی انتشار نوار صوتی بحث دوم است و اصل تحریفی است که ظریف در اظهارات خود داشته و سابقه دار بوده است.

وی با اشاره به بخشی از اظهارات وی یادآور شد: ظریف گفته بود آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود در حالی که آنها به راحتی از این توافقنامه خارج شدند، همچنین در دانشگاهی تحلیل کرد که آمریکا با یک بمب چه کارهایی می‌تواند بکند در حالی که تحلیل درستی از قدرت جمهوری اسلامی نداشت.

سلیمی ادامه داد: ظریف همچنین در مصاحبه‌ای درباره برجام تأکید کرد که هر توافقی بهتر از عدم توافق است که این نیز تحریف بود و نیز در مصاحبه دیگری با غربی‌ها اعلام کرد اگر برجام به جایی نرسد طرف مقابل در انتخابات رأی می‌آورد که این نیز تحریف بود و تحریف در سخنان وی سابقه دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه تأکید کرد: سخنان شما جفا به سردار دل‌ها، تاریخ، نظام اسلامی و همه آزادگان بود و سوال اینجاست که کسی با این زمینه فکری می‌تواند از منافع نظام جمهوری اسلامی دفاع کند؛ کسی که باعث شد برجام به عنوان خسارتی محض به ما تحمیل شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان با ابراز نگرانی از این موضوع که قصه تلخ برجام در مذاکرات وین تکرار شود، خاطر نشان کرد: سوال اینجاست که سکه‌هایی که مذاکره‌کنندگان به عنوان پاداش دریافت کردند برای چه بود در حالی که حق مأموریت دریافت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha