سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت‌الاسلام محمد رضا محمدی

حوزه/ مسئول گروه تبلیغی پیغام بران خاتم از برگزاری پویش همسفره منجی با هدف مشارکت مردم در پخت و یا توزیع افطاری در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی در خصوص پویش همسفره منجی اظهار داشت: پویش همسفره منجی، حرکتی مردمی برای ترویج فرهنگ افطاری از ظرفیت خانه‌هاست و هدف اصلی این طرح مشارکت مردم در پخت و یا توزیع افطاری است که موجب ترویج فرهنگ افطاری دادن است و برکات فراوانی نیز برای اهل خانه و محله دارد.

مسئول گروه تبلیغی پیغام بران خاتم افزود: سابقه این طرح در عیدغدیر سال ۱۳۹۹ است که در۷ هزار خانه اجرا شد و چنین سبکی را با همراهی خیریه غدیر آغاز کردیم و توانستیم بیش از ۴۰۰ هزار در سطح کشور طبخ و توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی در طبخ نذر غدیر، با کمبود آشپزخانه مواجه شدیم، این طرح به ذهنمان خورد که خانه‌هایی که روضه خانگی را در آنها برگزار می‌کردیم را دعوت به طبخ غذا کنیم و به خانواده‌ها می‌گفتیم مهمان نذری امیرالمومنین(ع) است که بسیار حس زیبایی را برای مشارکت در این طرح ایجاد می‌کرد.

حجت‌الاسلام محمدی در این باره بیان کرد: در عید غدیر با پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار تومان به هر خانوار جهت طبخ غذا و جذب مشارکت پرداخت شد و ۷ هزار خانوار با این طرح به میدان آمدند و در عید غدیر رویداد بزرگی در سطح کشور رقم خورد و غذای طبخ شده هر خانوار میان همسایگان و افراد نیازمند توزیع شد.

وی در مورد پویش همسفره منجی در ماه مبارک رمضان نیز خاطرنشان کرد: در این پویش به هر منزل، یک واحد غذایی که مواد اولیه برای تهیه افطاری برای ۲۰ نفر است را تحویل می دهیم و این خانواده غذا را طبخ و بین خانواده های نیازمندی که می شناسد توزیع می‌کند.
مسئول گروه تبلیغی پیغام بران خاتم عنوان کرد: این پویش مردمی است که در برخی از نقاط کشور از جمله تهران و قم در حال اجرا است و ۱۲۰۰ خانوار در تهران تاکنون در این طرح مشارکت دارند و در قم نیز تاکنون بیش از ۶۰۰ خانوار پای کار آمده‌اند و انتظار می‌رود بیش از ۱۵۰۰ خانوار در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این طرح ویژه ماه مبارک رمضان از زمان وفات حضرت خدیجه(س) آغاز شد گفت: در روز وفات این بانوی بزرگ اسلام، ۳ هزار پرش غذا با این روش توسط ۳۰۰ ۳۰۰ خانوار با کمک موسسه حضرت خدیجه(س) طبخ و توزیع شد.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: همچنین ۲۷۴ خانوار در تالش استان گیلان تحت این پوشش این پویش در اطعام نیازمندان شرکت کردند و همچنان این پویش سراسری تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی با اشاره به همراهی خیریه غدیر و حمایت بنیاد علوی در این پویش مردمی اظهار داشت: این مجموعه‌ها، ارزاق اصلی را در طبخ غذا در اختیار مردم قرار می‌دهند، در ماه مبارک رمضان، برنج از طرف بنیاد علوی و گوشت به همت حضرت خدیجه(س) فراهم می‌شود.

مسئول گروه تبلیغی پیغام بران خاتم تصریح کرد: انتظار می‌رود تا پایان ماه رمضان به همت مردم، بتوانی بیش از ۵۰ هزار پرس غذا در قم طبخ کنیم و بتوانیم در جهت اطعام و افطاری به فرهنگ‌سازی بپردازیم.

وی عنوان کرد: هدف از این پویش مردمی، تنها طبخ غذا نیست بلکه شناسایی نیازمندان از طریق همسایگان و استفاده از ظرفیت مردمی است، همانطور که در تولید ماسک، تجربه خوبی داشتیم، ما با چنین رویکردی در یک وعده غذایی توانستیم ۶ هزار افطاری در تالش در گیلان در یک وعده طبخ کنیم که بسیار بی‌سابقه بود.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: این یک حرکت بزرگی است که با تقسیم کار و مشارکت مردم می‌تواند افراد زیادی را تحت پوشش قرار دهد و آثار و برکاتی دارد و هر خانه در این پویش در واقع حرم اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین موقع طبخ غذا، حس مادری در بانوان وجود دارد که با نور اهل بیت(ع) آمیخته می‌شود و وقتی غذا توسط همسایه به عنوان غذای نذری توزیع می‌شود خیر و برکات آن نیز افزایش می‌یابد.

مسئول گروه تبلیغی پیغام بران خاتم گفت: در این طرح حتی خانواده‌های متوسط به لحاظ اقتصادی نیز می‌توانند افطاری بدهند، ضمن اینکه در شناسایی افراد نیازمند در محلات نیز، برکات زیادی وجود دارد خانواده فقرا نیز می توانند این کار را انجام دهند مشارکت کنند، ما از طریق فضای مجازی، بازخورد طرح را به خوبی رصد و این مدل را ترویج می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha