جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 958074
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

حوزه/ ژورنال کلاب مقاله «تصویر ریاست مرد بر خانواده در آیینه وحی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مریم رمضانیان در برنامه ژورنال کلاب با عنوان مقاله «تصویر ریاست مرد بر خانواده در آیینه وحی»  ضمن معرفی مقاله، به بررسی مفهوم قوامیت مرد بر زن، معنای واژه فضل، ریاست، حق تمکین، حقوقی که مرد باید به زن بپردازد و ... پرداخت.

وی در ادامه به بیان نکات قوت این مقاله پرداخت و گفت: از جمله نقاط قوت در این مقاله، چکیده است که در یک پاراگراف تنظیم‌شده و این حسن مقاله است، همچنین بیان مسئله به‌خوبی انجام‌گرفته و از شیوه جدید ارجاع درون‌متنی استفاده‌شده است. مفهوم شناسی به‌خوبی بیان‌شده و از لغت شناسان معروف عرب در مفهوم شناسی و نظر مفسران متقدم و متأخر و فرهنگ‌نامه‌های اسلامی استفاده کرده است.

استاد حوزه خواهران، در مورد محاسن نگارشی مقاله افزود: می‌توان پاراگراف‌بندی منسجم را نیز از محاسن این مقاله در نظر گرفت، آوردن آیات در پاورقی، استفاده مناسب از علائم نگارشی هم از نقاط قوت در این نوشته است. مقاله بسیار کاربردی و جمع‌بندی خوب صورت گرفته است.

وی با همکاری طلاب به بررسی نقاط ضعف این مقاله پرداخت و بیان کرد: از معایبی که می‌توان نام برد این است که مقاله شماره صفحه نخورده، در انتخاب تیترها تعصب دارد. همچنین عنوان کلی است. در چکیده کلیدواژه به ترتیب حروف الفبا تنظیم شود و به‌جای فرهنگ، واژه حقوق و به‌جای واژه ریاست، سرپرستی آورده می‌شد. به‌طورکلی از واژگان مترادف در چکیده زیاد استفاده‌شده است.

 برنامه ژورنال کلاب با عنوان مقاله «تصویر ریاست مرد بر خانواده در آیینه وحی» با سخنرانی مریم رمضانیان استاد حوزه و مشارکت گروه شهید سلیمانی متشکل از مدارس علمیه خواهران کوثر تیران، فاطمه الزهر(س) نائین، فاطمه الزهرا(س) ورزنه، الزهرا(س)نطنز، الزهرا(س) دهاقان، صالحات فولادشهر و زهرای مرضیه سلام‌الله علیها اصفهان به‌صورت مجازی در سامانه سیما برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha