پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علیرضا سلیمی-نماینده محلات و دلیجان در مجلس

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: برای پروژه فایل صوتی اظهارات وزیر امور خارجه اعتباراتی هزینه شده است، این در حالی است که در اصل ۵۲ قانون اساسی بودجه سالانه کشور توسط مجلس تصویب و براساس اصل ۵۳ تمامی پرداخت ها باید در حدود اعتبارات مصوب انجام شود. حال این سؤال ایجاد می شود که براساس چه قانونی هزینه مذکور انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی گفت: برای پروژه فایل صوتی اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اعتباراتی هزینه شده است، این در حالی است که در اصل ۵۲ قانون اساسی بودجه سالانه کشور توسط مجلس تصویب و براساس اصل ۵۳ تمامی پرداخت ها باید در حدود اعتبارات مصوب انجام شود. حال این سوال ایجاد می شود که براساس چه قانونی هزینه مذکور انجام شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم با طرح این پرسش که آقای رئیس جمهور که می گوید من حقوقدان هستم، آیا این مباحث را نمی داند؟ افزود: براساس اصل ۹۸ قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان بوده و قانون عادی را نیز مجلس تفسیر می کند.

وی درباره موضوعات مطرح شده درخصوص ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری اضافه کرد: معاونت حقوقی رئیس جمهور به وزیر کشور، تفسیری در این خصوص ارائه کرده، اگر این تفسیر برای بهره برداری شخصی است، مشکلی نیست، اما نباید در اجرا به آن استناد کرد.

سلیمی با بیان اینکه اگر آقایان ماده ۳۵ قانون انتخابات را مطالعه کرده باشند، می دانند نباید در این زمینه تفسیری داشته باشند، تصریح کرد: تفسیر اصل ۱۱۵ روشن است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقایانی که مطرح می کنند ما حقوقدان هستیم، اصل ۳ بند ۵ را مطالعه کنند، تصریح کرد: این اصل درباره جلوگیری از نفوذ است، چرا شما که ادعای نفوذ درباره فایل صوتی وزیر امور خارجه را دارید، از آن جلوگیری نکردید تا فایل صوتی در شبکه معاند سعودی پخش نشود؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: رئیس جمهوری که یک وزیر از او وقت خواسته و وی را عزل کرده، چرا وزیری که حرف دشمن را تکرار کرده، عزل نکرده است؟

سلیمی تصریح کرد: براساس اصل ۱۳۶ رئیس جمهور قسم خورده که از استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حفاظت کنند، آیا فایل صوتی وزیر خارجه ثبت تاریخ است؟ این سوال ایجاد می شود که نحوه حفاظت و حراست از استقلال فرهنگی کشور چگونه بوده؟ ای کاش فرصتی به دست می آمد تا این افراد یکبار اصول قانون اساسی را با دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    15 8
    اینجا خبرگزاری حوزه است صدای یک گروه سیاسی خاص با اهداف خاص!
    • فاطمه سادات موسوی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      2 15
      آقای مثلا عبدالله کاش شهامت داشتید و با اسم خودتان کامنت میگذاشتید. لابد توقع دارید که حوزه علمیه کانون فتنه‌گران باشد. دیگر این دوران افرادی چون شما تمام شده که با این لفاظی‌ها به دنبال سکولاریسم در حوزه مقدسه و انقلابی هستند. حوزه علمیه و طلاب حوزه چه خواهر و چه برادر انقلابی بوده، هستند و خواهند ماند ان‌شاء‌الله
  • محمدجواد اسماعیلی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    8 20
    سلام و احترام نمیدونم اسم واقعی شما چیه که اینجا به نام «عبد خدا» کامنت گذاشته‌اید اما انگار اصلا متوجه نیستید که در این موضوع، ولی امر جامعه ورود کردند و رهبر معظم انقلاب به عنوان شاخص نظام موضعگیری شفاف، صریح و قاطع داشتند. البته طبیعی است که موضعگیری ایشان برای طرفداران برجام و برخی افراد که همچنان در رویاپردازی های جناحی به سر میبرند سنگین بود و هست و مدام اوقات بیکاری خود را صرف کامنت گذاشتن در دفاع از افرادی میگذارند که به تعبیر حضرت آقا، خسارت محض به بار آوردند. اما اگر مقداری منصفانه نگاه کنید ملاحظه خواهید کرد که رهبری معظم در چارچوب هیچ حزب و جناجی نمیگنجند و فرمایشات ایشان معیار و سنجه اساسی در تراز انقلاب اسلامی است. این کامنت شما در واقع توهین به مقام معظم رهبری است. و از سویی، یک شخصیت روحانی که از فضا مقام رسمی دارد و نماینده مجلس هست بعد از توبیخ و تذکر جدی مقام معظم رهبری ، پرسشس عاقلانه مطرح کرده اند، شما چرا برآشفته شده اید و ناراحتید. دقیقا از چه چیزی ناراحتید و چرا فرافکنی میکنید. قرار نیست همه افراد پیرامون شما همانگونه عمل کنند که شما می اندیشید و اینقدر حقمدارانه و حق‌مآبانه کامنت نگذارید. البته نمیدانم چرا حوزه نیوز سعه صدرِ زیادی داشته و کامنت شما را منتشر کرده است اما امیدوارم به خود بیایید و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را فصل الخطاب بدانید نه یک موضعگیری جناحی. البته رهبری بارها از تیم مذاکره حمایت و دعا داشتند اما فایل صوتی اخیر بسیار مشکوک و خطرناک بود که جناب ایشان خردمندانه ورود کردند و موضوع برای امت انقلابی روشن شد. موفق باشید
    • حسین IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      20 6
      1-ببخشید آقای عبدالله فکر می کردند که ذیل صحبت های آقای سلیمی نظر خود را درج کرده اند! نمی دانستند که صحبت های بالا سخنان مقام معظم رهبری است! 2- آقای اسماعیلی راست می گویند : قرار نیست همه افراد همانگونه عمل کنند که آقای اسماعیلی می اندیشد . 3- البته هنوز سیاست حوزه نیوز در بازتاب برخی اخبار به صورت یک طرفه مشخص نیست که با کدام راهبرد یک خبرگزاری حوزوی سازگاری دارد؟ 4- معلوم نیست که چرا آقای اسماعیلی از این نیم سطر آقای عبدالله برآشفته و ناراحت شده اند و در مقابل 13 سط علیه آن نگاشته اند و خود را پشت سر مقام معظم رهبری قائم کرده اند؟ مواضع امام المسلمین در همه ابعاد خصوصا در رابط با سیاست خارجی و مجریان آن روشن و واضح است.
    • فاطمه سادات IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      4 18
      درود بر شما جناب اسماعیلی اگر حوزه را به برخی بسپارید به بهانه استقلال حوزه، انقلاب و هویت انقلابی را از آن خواهند گرفت.