پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: طرح همدلی در ماه مبارک رمضان به ما یاد داد تا با برپایی سفره های افطاری و تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان، به یاد همنوعان باشیم که در روز عید فطر به اوج خود می رسد.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت عید سعید فطر اظهار داشت: در این عید بزرگ دادن فطریه برای تک تک آحاد جامعه واجب است این سرمایه بزرگی که از لحاظ مالی جمع می شود به نفع فقرا مورد استفاده قرار می گیرد لذا یک طرح همگانی برای یاری رسانی به همنوعان در عید سعید فطر رقم می خورد.
وی به آثار عید فطر در بعد اجتماعی پرداخت و گفت: آمار جرم و آسیب های اجتماعی در ماه مبارک رمضان سیر نزولی دارد با اقامه نماز عید فطر و حضور مردم در اعلام همبستگی با یکدیگر، پرداخت زکات فطریه در کمک به نیازمندان و افراد کم برخوردار، شاهد تقویت مواسات و همدلی در جامعه هستیم.
این مقام مسئول افزود: اقامه نماز عید فطر و  قرائت خطبه آن همین روحیه همدلی، شکر و با هم بودن را تقویت می کند و آثار بسیار زیادی در امید و امنیت در جامعه ایجاد می کند تا در سایه سار همدلی ماه رمضان امید به آینده ای بهتر داشته باشیم.
 وی با اشاره به بعد جنبه فردی عید سعید فطر گفت: به شکرانه یک ماه عبادت و روزه داری خداوند روز عید فطر را قرار داده است و در این بعد وظیفه هر فرد همان شکر و سپاس خداوند است.
ظهیری افزود: انسان یاد می گیرد تا تجدید عهد میثاق و بازگشت به درون کند و اینگونه با صیقل و غبارزدایی از وجودش، ناخالصی ها رخت ببند و محور خداباوری، توحید، اخلاص و عمل خالص در او جلوه گری کند.
وی به بعد خانوادگی عید سعید فطر اشاره کرد و بیان داشت: روز شادی و گردهم آمدن است در بسیاری از کشورها عید فطر را چندین روز تعطیلات اعلام می کنند و در این روزها مردم لباس نو می خرند و جشن می گیرند در کشور ما نیز از سال ۱۳۹۰ تعطیلات عید فطر از یک روز به دو روز رسید و در بسیاری از استان ها نیز این بحث شادمانی و دید و بازدید ها رواج دارد.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور تاکید کرد: این فضای سرور و شادمانی، روحیه امید و امنیت را که امروزه در جامعه ما بسیار مورد نیاز است، بیش از گذشته ایجاد می کند.
وی با اشاره به اینکه روز عید فطر عید با هم بودن تمام مسلمانان جهان است گفت: تمام کشورهای اسلامی و جماعت بزرگ مسلمان این عید را جشن می گیرند و امنیت ایجاد می شود و مصداق آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»است.
این مقام مسئول افزود: در کشورمان نیز در آستانه بزرگ انتخابات هستیم که نیاز به امید آفرینی در بین مردم در سایه سار امنیت به قیمت خون شهدا و مرزداران هستیم ضمن این که نماز عید فطر همبستگی بیشتری با تعهدی به امامین انقلاب ایجاد خواهد کرد و روزهای خوبی برای کشورمان رقم می خورد.
وی عید فطر را عید گشایش عنوان کرد و گفت: در لغت فطر به معنای شکافتن است و در اصلاح عید شکرگزاری بندگی، نیایش و عید تکبیر است و جزو مستحبات عید فطر گفتن تکبیرهای قبل نماز و در قنوت نماز است.
ظهیری بیان داشت: بر اساس فرمایش رسول خدا(س) « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا» در هم شکستن همه الهه ها، شرک و رسیدن به خداباوری و بزرگداشتن خداوند است همچنین امام علی(ع) در خطبه متقین می فرمایند: «عَظُمَ الْخَالِقُ فِی أَنْفُسِهِمْ فَصَغُرَ مَادُونَهُ فِی أَعْیُنِهِمْ »: متقین کسانی هستند که خدا را بزرگ می شمارند و هر آنچه غیر خدا را کوچک و سبک می شمارند.
وی خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه بندگی است و انسان این روحیه خوب بندگی کردن و رشد و تعالی را در خود تمرین می کند تا به عالی ترین مرحله کمال و الهی برسد.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور عیدی را تعجیل در فرج صاحب الزمان(عج) آرزو کرد و گفت: شاهد ایجاد فضای آرامش، مهربانی، با هم بودن، کمک به یکدیگر و عدالت ورزی باشیم زیرا یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة: هر جا مردم هستند، عنایت الهی و کمک الهی و پشتیبانی الهی هم هست.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha