شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عید فطر

حوزه/ مدیر گروه تفسیر مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: عید فطر تجلی حیات طیبه در زندگی انسان های روزه دار و طالبان هدایت و سعادت است.

 طاهره ماهروزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: مفهوم حیات طیبه نیز زندگی خالی از هرگونه شرک و ناپاکی در تمام شوونات زندگی انسان است که سی روز مهمانی خداوند انسانها را برای رسیدن به این زندگی پاک و پاکیزه هدایت می کند.
مدیر گروه پژوهشی تفسیر پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س) افزود: بندگان الهی این موقعیت و ظرفیت را در طی سال برای خودشان محافظت می کنند تا باز هم سال دیگر مهمانی دیگر  و درجات بالاتر باشند.
وی با بیان اینکه طلب حج و زیارت خانه خدا رسولش از مهمترین درخواستها در دعاهای وارد شده در ایام ماه مبارک رمضان و عید فطر است  گفت:حج مظهر توحید هم هست و مظهر تجلی عرش الهی هم خوانده شده و مظهر حقارت انسان در مقابل پروردگار عالم هم هست و خلاصه حج عبادتی است که در آن بسیاری از عبادات دیگر گنجانده شده که تمام عبادتها با محوریت توحید است.
ماهروزاده ادامه داد: حج به معنی قصد است و در نهایت حج باید مقصد هر قاصدی را خداوند متعال قرار دهد و همیشه او را قصد کنیم هر چه درجه این خلوص نیت ها بالاتر باشد در رتبه بندگان مقرب الهی قرار می گیریم.
وی با اشاره به آیه ۵۵ سوره قمر گفت: در این آیه آمده است: فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ: در منزلگاه صدق و حقیقت نزد خداوند عزّت و سلطنت جاودانی متنعّمند.
مدیر گروه تفسیر مجتمع آموزش عالی بنت الهدی خاطر نشان کرد: بدین ترتیب  در حقیقت ما توشه اصلی و بهره خودمان  با محوریت توحید و با درخواست مداوم حج از ماه مبارک رمضان گرفته ایم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha