سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر / نماز عید سعید فطر درحرم حضرت معصومه (س)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید هر روزی که در آن معصیت نشود عید است؛ به همین دلیل تجلی عید واقعی را در ایامی مشاهده می کنیم که انسان به خدای خود نزدیکتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به فرار سیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: عید سعید فطر عید جشن مؤمنین و کسانی است که در طول ماه مبارک رمضان سر سفره ضیافت الهی نشستند.

وی در ادامه اضافه کرد: عید فطر به معنای دیگری عید جشن بندگی است، کسانی که توفیق پیدا کرده اند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند، قیام شب کنند، قرآن و دعا تلاوت کنند به ویژه کسانی که موفق شده اند به خاطر خداوند خوردن و آشامیدن را به خود حرام کنند، از این رو خداوند در عید سعید فطر هر نوع روزه گرفتن را حرام اعلام کرده است.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید هر روزی که در آن معصیت نشود عید است، اعیاد اسلامی مانند عید سعید فطر و قربان اتفاقا مناسبت هایی است که تقرب به پروردگار عالم در آن جلوه بیشتری دارد به همین دلیل تجلی عید واقعی را در ایامی مشاهده می کنیم که انسان به خدای خود نزدیکتر می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مناسبت هایی باشد که انسان را از خداوند دور کند در آنجا هیچ وجهی برای عید شدن نیست، بنابراین عید، روز سرور مومنین است و الاّ روزهایی که عده ای می خواهند با لهو و لعب آن را پر کنند آن روز عید نیست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha