پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام سالک

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه اصفهان مرکز پیشکسوتان و پیشگامان انقلاب اسلامی است گفت: قبل از انقلاب بیش از ۲۰۰ شهید داشتیم،  ما بر سر سفره این شهدا هستیم و بایددر انتخابات ۱۴۰۰خون شهدا را با امیال شخصی معامله نکنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مراسم سالگرد شهادت سردار سید حبیب خلیفه سلطانی، فرماندهی سپاه گیلان و همسر شهیده وی بتول عسگری، فرمانده سپاه خواهران اصفهان و فرزند شهید آنها روح الله خلیفه سلطانی همراه با  اعلام انزجار از رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکایی و حمایت از کودکان مظلوم و بیگناه شهدای تروریستی مدرسه سیدالشهدا کابل در گلستان شهدای اصفهان برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور تنها بازمانده خانواده شهید خلیفه سلطانی و فرزندان شهدای لشکر فاطمیون و مسئولین استانی برگزارشد، حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به جنایتی که در افغانستان رخ داده گفت: جنایت نسبت به دختران دانش‌آموز در منطقه شیعه نشین در مدرسه ای که به نام امام حسین علیه السلام است، اولین و آخرین جنایت صهیونیست‌ها نیست.

وی با اشاره به سرعت پیشرفت انقلاب اسلامی در جهان گفت: دشمنان استکبار جهانی به این نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی در جهان به سرعت در حال پیشرفت است؛ لذا به بازوهای این حرکت، در گوشه و کنار جهان مانند مساجد شیعیان در سوئد و افغانستان و فلسطین ضربه می زنند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: مسئله مقاومت، اسرائیل را به دست و پا انداخته که با بمب های فسفری به ساختمان‌های مسکونی حمله می‌کنند و ما جنایات آمریکا را که در افغانستان و فلسطین توسط اسرائیل انجام می شود محکوم می کنیم و امیدواریم با مقاومت مردم مسلمان و شیعه در جهان؛ حرکت اسلام را با سرعت پیش ببریم و این نکته ای است که ما به آن خواهیم رسید.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه از شهیده بتول عسگری یاد کرد و اظهار داشت: وی از کسانی بود که قبل از انقلاب در جلسات نهج البلاغه شرکت می‌کرد و در دبیرستان پروین اعتصامی طوقچی معلم بود و چندین بار مرا دعوت کرد تا برای دختران آن مدرسه سخنرانی کنم.

وی در ادامه شهید بتول عسگری را اولین خانمی دانست که ماشین سوار می شد و از خاطره ازدواج وی با شهید خلیفه سلطانی یاد کرد و بیان کرد: روزی این خواهر مجرد بود و به منزل ما آمد و به من گفت شخصی به نام حبیب خلیفه سلطانی به خواستگاری من آمده، اگر شما تایید کنید من رد نمی کنم و من چون حبیب را می شناختم بدون تردید خواستگاری حبیب را تایید کردم و گفتم وی را از دست نده که فردی بسیار با وقار و با روحیه انقلابی و هم کفو شما است.

نماینده سابق مجلس در ادامه از خانواده شهید خلیفه سلطانی یاد کرد و گفت: پدر و مادر این شهید از جمله خانواده‌های معتمد اصفهان بودند که مادر وی تا آخرین لحظه مرگ در کلاس قران کار کرد و خمس منطقه محل زندگیشان را جمع آوری می کرد و به من می داد و من به خدمت مقام معظم رهبری می‌دادم و مادر وی در پرداخت خمس در دفتر رهبری معروف بود.

حجت الاسلام سالک در ادامه از شهید حبیب خلیفه سلطانی یاد کرد و گفت: وی از جمله دانشجویان مبارز بود که در مقابل شاه ایستاد و به زندان قزل حصار افتاد و در زندان با شهید آیت الله مفتح هم سلول شد و در نماز شبهای خود چنان غرق مناجات می شد که مرحوم شهید مفتح فرمود ما به مناجات های حبیب در نیمه شب غبطه می خوریم.

وی افزود: این شهید در زندان، سرافراز و سربلند در مقابل حکومت دست نشانده آمریکا و ساواک ایستاد و پس از پیروزی انقلاب وارد سپاه شد و در سپاه مسئول آموزش کل سپاه گردید و نیروهای بسیاری را برای ۸ سال دفاع مقدس در جنگ تامین کرد و پرورش داد، سپس عازم ماموریت کرمانشاه شد و  فرمانده آن منطقه شد که در بازگشت وی را به شهادت رساندند.

 حجت الاسلام سالک، در ادامه از مادر شهید خلیفه سلطانی یاد کرد و اظهار داشت وقتی پس از شهادت مادرش را به تلویزیون اصفهان دعوت کردند و از او سوال شد؛ چه چیز باعث شهادت حبیب شد گفت هرگاه می خواستم شیره وجودم را به فرزندم بنوشانم با وضو و با طهارت بوده و رو به قبله می نشستم و وقتی او شیر میخورد در گوشش ذکر یا حسین زمزمه می کردم.

وی رزق حلال، مادر پاکدامن، پدر بزرگوار وخانواده اصیل را از مسائل قابل توجه در شهادت شهید خلیفه سلطانی عنوان کرد.

نماینده سابق مجلس در ادامه با اشاره به اینکه اینجا اصفهان و مرکز پیشکسوتان و پیشگامان انقلاب اسلامی است گفت: قبل از انقلاب بیش از ۲۰۰ شهید داشتیم،  ما بر سر سفره این شهدا هستیم و بایددر انتخابات ۱۴۰۰خون شهدا را با امیال شخصی معامله نکنیم.

شایان ذکر است در پایان این جلسه که به همت خادم یاران گلستان شهدای اصفهان و انجمن همبستگی فرزندان شاهد و ایثارگر اصفهان  برگزار می‌شد، بیانیه ای در انزجار ازرژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکا و حمایت از کودکان مظلوم و بی‌گناه شهدای تروریستی مدرسه سیدالشهدا کابل در فضای باز گلستان شهدا قرائت گردید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha