چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 958574
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی، گفت: کمک به مردم مظلوم افغانستان وظیفه مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان،حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی، استاد درس خارج شهر کرمان، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت نوگل های مظلوم افغانستان در مسجد امام هادی شهر کرمان، گفت: کمک به مردم مظلوم افغانستان وظیفه مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه دشمن با هزینه کردن، شبکه های فارسی زبان و ماهواره برای تغییر دادن محاسبات ما تلاش می کند تا نتیجه دیگری بگیریم و کار دیگری انجام دهیم؛ افزود: او آنقدر دروغ می گوید تا به این نتیجه برساند که این اشکال نیست و قانونی است.

وی ادامه داد: حتی جلوتر از این رفته و در وجود ائمه و قرآن تشکیک ایجاد می کنند و کسی را که حتی پا منبری و اهل نماز بوده با یک اشتباه محاسباتی همه چیز را منکر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی تأکید کرد: پس اگر عنصر فعال نداشته باشیم و نهی از منکر نکنیم و سکوت کنیم، سیستم محاسباتی مردم را به هم می ریزند و کار به جایی می رسد که داعش اسم کارهای خود را شهادت طلبی می گذارد!

وی با زیرسئوال بردن موضع گیری های متناقضی که در برابر جنایات تروریست ها سکوت می کنند، اظهار کرد: جمع ۲۰۰ نفری دختران محصل دانش آموز را با سه انفجار، زخمی و به شهادت می رسانند اما نه شمعی برای آنان روشن می شود، نه پیام تسلیتی صادر و نه مراسمی برگزار می شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: همزمان در غزه و فلسطین معتکفین در مسجد الاقصی را به گلوله می بندند و خانه و مزرعه را آتش می زنند و چقدر کشته و مجروح می دهد، اما هنوز سئوال عده ای از ما این است شکم ما گرسنه است؛ چرا پول ها را به اینها می دهید؟ ببینید سیستم محاسباتی آنقدر عوض می شود که کار به اینجا می رسد.

وی با تأکید بر اینکه باید نهی از منکر کرد وإلا اشرار مسلط می شوند، یادآور شد: اگر تلاش نکنید، شبهه پاسخ ندهید و حقیقت را پیش چشم مردم نمایان نکنید، آن طرف که اشرار هستند، صحنه را معکوس جلوه خواهند داد و (العیاذبالله) لعن علی می شود عبادت! پس کسانی که می توانند ذهنیات را اصلاح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی خاطرنشان کرد: آنچه در افغانستان اتفاق افتاد از چند جهت جرم است؛ اول اینکه آدم بی گناه را کشتن چه برسد به اینکه مسلمانِ شیعه روزه دار باشد.

وی افزود: دوم اینکه آنان دختر بودند نه پسر که نیروی جنگی و رزمی است؛ سوم، در جنگ رو در رو هم نبود بلکه ناجوانمردانه و با بمب گذاری این کار را کردند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه داعش از این مدل و بدتر از این هم کرده و این داعش ساخته آمریکا است؛ گفت: چرا منطقه از وجود آمریکا خالی نشد و ما شُل زدیم؟ عین الاسد فقط یک سیلی بود نه انتقام؛ باید برای مسئولین ما جا بیفتد و ذهنیت اصلاح شود که آمریکا اهل معامله نیست داعش هم همینطور؛ حاج قاسم این را تشخیص داد.

وی با اشاره به اینکه آنها حتی اهل جنگ رو در رو هم نیستند زیرا دائم آماده انتحاری هستند؛ تصریح کرد: حاج قاسم با فهم دقیق از این موضوع، روسیه را به میدان آورد که جبهه گسترده شود و نیروها را از کشورهای مختلف گرفت و طراحی دقیق کرد و ریشه داعش را کند اما تفکر داعش هنوز هست.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی افزود: آمریکا می خواهد بگوید من در منطقه نباشم، ناامن می شود اما باید این ذهنیت از مردم ما برود و در فضای مجازی فعال باشیم و کار کنیم و هجومی جلو برویم نه دائم دفاعی؛ مذاکره به اسم تفهیم اتهام باشد و به طرف بفهمانند که مجرم و جنایتکار است.

وی تصریح کرد: راه آن، قوی شدن از داخل است و الا نمی توان مقابل دشمن ایستاد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha