جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی
حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: ملت ایران فریب کشورهای انگلیسی و حرف‌های به‌ظاهر دلسوزانه آن‌ها را نخورد. کشورهای انگلیسی برای حفظ منافع خود دست به هر جنایتی می‌زنند. پیروی از رهنمودهای رهبری برای پیشرفت ایران لازم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه با اشاره به اتمام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از مباحث مربوط به ماه رمضان، بحث آمرزش گناهان است. بندگان خدا به امید آمرزش و بخشش معصیت‌هایشان این ماه را روزه گرفته و با افتخار عید سعید فطر را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص)، افزود: حضرت خطاب به یکی از یاران و اصحاب خویش فرمود که ای جابر! این ماهی که آمده، ماه رمضان است. هرکس در این ماه روزها را روزه بدارد، قسمتی از شب را به عبادت بپردازد، شکمش را از حرام حفظ کند، دامان و ناموس خود را از شهوت نگه دارد و از زبانش در برابر گناه محافظت کند، همان‌گونه که از این ماه خارج میشود، از گناهانش نیز خروج میابد و آمرزیده می‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: وقتی گناهان آمرزیده می‌شود، انسان باید زندگی و کارنامه جدیدی را افتتاح کرده و از رفتار و کردار خود مراقبت کند. یک ماه تحمل کردن و دوری از گناه یعنی انسان استقامت پرهیز از گناه را دارد.

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه انسان علاوه بر ماه رمضان در چند مورد دیگر نیز از گناهانش پاک می‌شود، خاطرنشان کرد:  وقتی انسان اعمال حج را به جا آورده و آن‌ها را به اتمام می‌رساند، گناهانش پاک می‌شود. همچنین وقتی اولین قطره خون شهیدی روی زمین بریزد، تمام گناهانش آمرزیده می‌شود البته در تمام موارد، حق‌الناس جای خود دارد و باید ادا شوند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که ٤ گروه بعد از انجام عملیاتی، زندگی خود را از نو شروع میکنند:
١. مریض هنگامی که خوب شود.
٢. کافری که مسلمان شود.
٣. کسی که از نماز جمعه برمی‌گردد و این نماز را از روی ایمان، اعتقاد و احتساب انجام می‌دهد.
٤. کسی که عمل حج را انجام می‌دهد.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به حدیثی از معصوم(ع) گفت: وقتی انسانی از زیارت قبر امام حسین (ع) برمی‌گردد، ندایی از آسمان می‌آید که اگر انسان می‌شنید، قدم از قدم برنمی‌داشت و همان‌جا می‌ماند. این ندا این است که ای بنده خدا! خوش به‌حالت... . بهره‌مند شدی و آنچه که گناه کرده بودی، بخشیده شد. از نو شروع کن...

حجت الاسلام فاطمی، با اشاره به اقدامات خصمانه کشور انگلستان اظهار داشت: انگلستان و کشورهای اروپایی فقط به فکر منافع خود هستند. تا زمانی که پای منافعشان در میان باشد، خود را انسان‌های خوبی جلوه می‌دهند و به ظاهر برای ملل دیگر دلسوزی می‌کنند و ادعای کمک کردن دارند. اما به محض اینکه منافعشان در خطر باشد، تمام حرف‌ها و قول‌ها و وعده‌های خود را فراموش می‌کنند.

وی ادامه داد: کشورهای انگلیسی خود را متمدن معرفی می‌کنند، حرف از حقوق بشر و رعایت حق انسان‌ها می‌زنند، اجازه انتشار حقایق خود و کشورشان را نمی‌دهند. در حالیکه برای حفظ منافع خود دست به هر جنایتی می‌زنند.

امام جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: ملت ایران نباید فریب این کشورها و توطئه‌هایشان را بخورد و از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری حمایت، پشتیبانی و پیروی کند.

حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خیرخواهی و پیشرفت و اقتدار ملت ایران را خواستار بوده و دستور صادر می‌کند. ایشان می‌خواهند ملت ایران با اقتصاد مقاومی و تولید ملی، ثروت داشته و جیره‌خوار کشورهای بیگانه نباشد.

وی تاکید کرد: از تمام مسئولان کشور و مردم عزیز انتظار می‌رود اوامر مهم و با ارزش مقام معظم رهبری را دنبال کرده و از دستورات و رهنمودهای این بزرگ‌مرد پیروی کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha