پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 سنت های ویژه و خاص مسلمانان قطر، روزه داری، سفره های افطاری و نذری سنت های ویژه و خاص مسلمانان قطر، روزه داری، سفره های افطاری و نذری

حوزه/ روان‌شناس و کارشناس مسائل خانواده گفت: انگیزه درونی ما در رمضان بالا می‌رود به‌طوری‌که می‌بینیم کارهایی که در ماه‌های قبل نمی‌توانستیم بکنیم اما در این ماه می‌توانیم انجام بدهیم که به علت بالارفتن انگیزه و خودباوری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه راحیل شمسایی در نشست علمی با موضوع تأثیر روزه‌داری بر افسردگی که به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم به‌صورت مجازی برگزار شد،  اظهار داشت: روان‌شناسی علم جدید روی امیدها کار می‌کند و این در حالی است که در ایام روزه داری مدام از امید و رحمت الهی صحبت می‌کنیم.

وی با بیان این‌که روزه گرفتن اراده آدم‌ها را بالا می‌برد، ادامه داد: کارکردهای مغز در ماه رمضان با تقویت اراده بهتر می‌شود و این را پزشکان نیز تأیید می‌کنند.

شمسایی بیان داشت: دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که گرسنگی طولانی‌مدت تأثیرات زیادی روی انواع سرطان‌ها و سیستم بدن دارد و به‌عبارت‌دیگر روزه‌داری نه‌تنها باعث بیماری نمی‌شود بلکه باعث ترمیم سلول‌های سرطانی شده و ایمنی بدن را بالا می‌برد.

وی افزود: انگیزه درونی ما در رمضان بالا می‌رود به طوری که می‌بینیم کارهایی که در ماه‌های قبل نمی‌توانستیم بکنیم اما در این ماه می‌توانیم انجام بدهیم که به علت بالارفتن انگیزه و خودباوری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha