جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تلاش برای افزایش میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی و جلوگیری از ایجاد خدشه در اصل نظام از مهمترین مسایل در این برهه زمانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در جلسه‌ راهبری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات  ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و اهمیت حضور مردم در انتخابات، گفت: تلاش برای افزایش میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی و جلوگیری از ایجاد خدشه در اصل نظام از مهمترین مسایل در این برهه زمانی است.

وی افزود: امید است انتخابات ریاست جمهوری  با مشارکت جدی مردم و انتخاب احسن به خوبی برگزار شود و در این راستا تمام دستگاه ها برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره بر لزوم تهیه آیین نامه داخلی برای شورای فرهنگ عمومی استان، ‌ این اقدام را حرکتی مثبت دانست ادامه داد: هیچ شورایی بدون کمیسیون های تخصصی امکان فعالیت قابل قبول را ندارد و با فعال شدن کمیسیون ها و کارگروه هاست که شورا غنی می شود.

وی بر لزوم بومی سازی اسناد، برنامه ها و سیاست های فرهنگی و تدوین سند برش استانی و عملیاتی کردن آن با دقت و جدیت تاکید کرد.

امام جمعه تبریز همچنین شهادت مظلومانه کودکان افغانستان و غزه را تسلیت گفت و افزود: امید است خداوند متعال لطف و یاری خود را شامل حال تمامی مسلمانان در سراسر عالم کند.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر لزوم فعال شدن کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی مورد نیاز، و عملیاتی شدن تصمیمات این کارگروه تاکید کرد و گفت: در شورا به دنبال اقدامات کیفی و موثر هستیم و از جمله این اقدامات می‌توان به تدوین و ابلاغ سند پیشگیری از خشونت اشاره کرد.

استاندار آذربایجان شرقی، پیشنهاد داد تا کمیسیون «فِرَق و مذاهب» به کمیسیون های پیشنهادی در پیش نویس آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی استان افزوده شود.

وی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی در جایگاه سیاستگذاری قرار دارد و باید برای تدوین برش استانی و عملیاتی کردن سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور اهتمام جدی داشته باشد.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: برای تقویت پشتوانه کارشناسی و کاربردی شدن تصمیمات و مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی، نیاز به تمهیداتی است که با تامین اعتبار مورد نیاز و با عملیاتی شدن آیین نامه داخلی قابل پیگیری و تحقق می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در جلسه اول شورای فرهنگ عمومی استان موضوع «تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» و «تصویب آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی استان» در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha