جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 958871
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
آقا محمدی

حوزه / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید مدنی تمام وقت و امکانات خود را برای جوانان قرار داده بود و از هر طریق به دنبال جذب و حمایت آنان بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، دکتر علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در نخستین جلسه شورای استانی برگزاری کنگره شهید محراب آیت الله مدنی در همدان، در ارتباطی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه در این کنگره باید ویژگی‌های شهید مدنی در عرصه‌های مختلف مورد نظر باشد، اظهار داشت: آیت الله مدنی از نظر علمی دارای جایگاه بالایی بود و از سواد و علم مثال زدنی برخوردار بودند تا جایی که حضرت امام(ره) ایشان را سیدالعلما و المجتهدین خطاب می‌کردند.

وی با بیان اینکه شهید مدنی توجه ویژه‌ای به جوانان داشت، گفت: ایشان تمام وقت و امکانات خود را برای جوانان قرار داده بود و از هر طریق به دنبال جذب جوانان و حمایت از آنان بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به خاطره‌ای از برخورد آیت الله مدنی با یکی از جوانان همدانی که در مناطق کم برخوردار زندگی می‌کرد، پرداخت و یادآور شد: یکی از این جوانان زمانی که از آیت الله مدنی برای حضور در منزلش دعوت کرد، ایشان با آغوش باز پذیرفت، اما بسیاری از مردم آن جوان را مسخره می‌کردند که مگر می‌شود آیت الله مدنی به دعوت یک نوجوان به منزل او برود، آن‌هم منزلی که در مناطق حاشیه شهر قرار دارد، اما آیت الله مدنی این کار را کرد و در اوج افتاده حالی به خانه این نوجوان رفت.

وی، ولایتمداری را به عنوان ویژگی بعدی آیت الله مدنی معرفی کرد و اظهار داشت: شهید مدنی امام(ره) را به تمام قبول داشت و خود را عبد حضرت امام(ره) می‌دانست و کسانی که به هر نحو راه امام را نمی‌رفتند، ارتباط برقرار نمی‌کرد.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: به طور مثال آقای کافی زمانی که در سال ۵۴ پس از رحلت یکی از مراجع، مردم را به مرجعی غیر از امام(ره) رجوع داد، شهید مدنی گفتند که دیگر با آقای کافی نسبتی ندارم و لذا منبری که آقای کافی از امام در آن تجلیل کردند و پس از نیز به طرز مشکوکی از دنیا رفتند را می‌توان منبر توبه ایشان دانست.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله مدنی هر جا که حضور داشته، ایجاد مهدیه و برگزاری دعای ندبه را در دستور کار داشته است، ابراز داشت: ارادت ایشان به امام زمان(عج) و نایب حضرت، امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید تبیین شود.

آقا محمدی با بیان اینکه آیت الله مدنی توجه ویژه‌ای به دستگیری از محرومان داشت، گفت: در خاطره‌ای که یکی از نزدیکان شهید مدنی نقل می‌کرد ایشان در شب شهادتشان زمانی که به یکی از نیازمندان مبلغی را کمک کردند، خطاب به این فرد، گفتند "کیسه من که در آن پول بود، تمام شد و این قراری بود که با امیرالمومنین(ع) داشته‌ام و فکر می‌کنم عمر من تمام شده است" و همین موضوع نیز اتفاق افتاد و فردای آن روز به شهادت رسیدند.

وی شهید مدنی را فردی جامع و کامل دانست و مطرح کرد: همدان لنگرگاه حضور ایشان بوده است و لذا ضروری است که کنگره و بزرگداشتی در حد عظمت و بزرگی ایشان برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha