جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 958875
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
وقف

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از وجود ۱۷ موقوفه حوزوی در این استان خبر داد .

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه قسمتی از نیات برخی موقوفه های استان که نزدیک به ۱۷ موقوفه، حوزوی است، گفت: در این راستا تلاش شده براساس نیت واقفان عمل شود و بخشی از درآمد این موقوفات صرف هزینه های حوزوی شود . 

وی با اشاره به اینکه تعداد موقوفات حوزوی در استان اندک است، ادامه داد: بیشتر وقف های حوزوی در لرستان مربوط به سالیان دور است و ضروری است هم اکنون نیز واقفان خیر اندیش برای ثبت موقوفات حوزوی همت داشته باشند . 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه امید می رود با تبلیغات گسترده مبلغان و رسانه ها شاهد ثبت موقوفات به ویژه وقف حوزوی باشیم، گفت: برای تبلیغ و نهادینه سازی وقف های حوزوی مشارکت گسترده و جهادی نیاز است. 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در لرستان وقف حوزوی است، ولی تاکنون درآمدی از آن صرف امور حوزه نشده است، خاطر نشان کرد: این زمین هم اکنون در اختیار ارتش است و امید می رود با احیای این وقف در آمد حاصل از آن صرف امورات حوزه های علمیه شود . 

وی در پایان با اشاره به اینکه برای احیای برخی از موقوفات حوزوی باید مراحل قاتونی و حقوقی طی شود، گفت: امید می رود با تلاش ها و پیگیری های سازمان اوقاف و امور خیریه، موقوفات قدیمی حوزوی در لرستان احیا شود.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha