جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباسعلی کدخدایی

حوزه/سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۷ رای مثبت از ۱۲ عضو شورای نگهبان لازم است تا بتوانیم بگوییم یک فرد احراز صلاحیت شده و واجد اصل ۱۱۵ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، عباسعلی کدخدایی در گفت و گو با خبرنگاران درباره ملاک‌ها برای احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: ملاک اصلی ما قانون اساسی و شرایطی است که در اصل ۱۱۵ ذکر شده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: علاوه بر آن، از زمانی که سیاست‌های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، آن سیاست‌ها نیز مبنای کار ما قرار گرفت. به همین جهت مصوبه‌ای را در شورای نگهبان داشتیم و شرایطی را به وزارت کشور اعلام کردیم. بنابراین با توجه به دریافت اسناد و مدارک داوطلبان، از فردا شورای نگهبان کار خود را آغاز خواهد کرد.

کدخدایی درباره جزئیات بررسی اولیه صلاحیت داوطلبان گفت: اداره کل انتخابات شورای نگهبان، مسوولیت بررسی اولیه و تهیه اسناد و مدارک لازم را برعهده دارد. این کار امروز شروع شده است و دوستان ما مشغول هستند و سعی دارند تا فردا و تا جایی که امکان‌پذیر است، مدارک را به صحن شورا برسانند.

وی اضافه کرد: آن تعداد پرونده‌هایی که مدارک و اسنادش آماده شود در اختیار اعضای شورای نگهبان قرار می‌گیرد، بنابراین از فردا رسیدگی رسمی در شورای نگهبان را آغاز می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: ملاک و مبنای ما رای نهایی است که اعضای شورای نگهبان باید ارائه کنند. طبیعتاً با توجه به وجود ۱۲ نفر عضو شورای نگهبان، ۷ رای مثبت لازم است تا بتوانیم بگوییم یک فرد احراز صلاحیت شد و واجد اصل ۱۱۵ است.

وی، درباره مدت زمان مهلت شورای نگهبان برای ارائه اسامی نامزدهای نهایی تایید صلاحیت شده، گفت: الان نمی‌توانم به روشنی عرض کنم. با توجه به کثرت افراد شاخصی که ثبت نام کردند، در تلاش هستیم که در پنج روز اول نتیجه را اعلام کنیم. در غیر این صورت ناچاریم از فرصت پنج روزه مجدد قانونی، استفاده کنیم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha