سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حسینی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات سد تنگ سرخ ملی بوده و باید مسئولان کشوری جوابگوی این روند کند باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در آیین افتتاح انحراف آب سد مخزنی تنگ سرخ با اشاره به اجرای این طرح بزرگ و اثرگذار در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: باید خداوند را به خاطر وفور نعمت آب در استان شاکر باشیم که یکی از استان‌های دارای ذخایر آب فراوان در کشور به شمار می‌رویم و خداوند این نعمت را به مردم استان ارزانی داشته است، لذا به بهترین نحو ممکن از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

انتقاد نماینده ولی‌فقیه از اهمال در اجرای یک پروژه/ حسینی: مسئولان کشوری پاسخگو باشند

وی با قدردانی از کسانی که به فکر استفاده از ظرفیت آب برای تحول در استان هستند ، افزود: سد مخزنی تنگ سرخ آب آشامیدنی شهر یاسوج همچنین آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت را تامین می‌کند که باید برای ایجاد اشتغال در استان از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دادامه داد: علاوه بر این آب مورد نیاز شهرستان دنا و همچنین بخشی از آب مورد نیاز شهر شیراز از این سد تامین می‌شود که نشان دهنده اهمیت این پروژه است.

حسینی با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۰ آغاز شده است، یادآور شد: باید انحراف آب در سال ۹۳ به سرانجام می‌رسید، اما بعد از ۱۰ سال تازه این کار در حال انجام است که هم جای تامل دارد و هم اعتراض و مطالبه از مسئولان کشوری که چرا باید این پروژه چنین به درازا بکشد.

انتقاد نماینده ولی‌فقیه از اهمال در اجرای یک پروژه/ حسینی: مسئولان کشوری پاسخگو باشند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات این سد ملی بوده و باید مسئولان کشوری جوابگو باشند. این طرح تحول عظیمی در صنعت و کشاورزی استان ایجاد می‌کرد، اما چنین به طول کشیده شده، در حالی که باید سال‌ها پیش به اتمام می‌رسید.

وی افزود: طبق گزارشی که توسط مسئولان ارائه شد ۱۰ درصد پیشرفت آن مربوط به سال جدید است، اگر در این ده سال به اندازه هر سال ۱۰ درصد کار می‌شد اکنون به بهره برداری رسیده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه باید از استاندار به دلیل پیگیری و مطالبه‌گری این سد قدردانی کنیم، افزود: اکنون ماده ۵۶ اعمال شده و اعتبارات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر این که بسیاری از زمین‌ها و باغات و املاک مردم تنگ سرخ زیر آب می‌رود، تصریح کرد: باید با مردم منطقه تنگ سرخ به درستی حساب و کتاب شود و خسارت‌ها را مد نظر قرار داد تا حقی از مردم ضایع نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha