چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فلسطین

حوزه/ جنبش یاران جوانان انقلاب بحرین طی بیانیه ای اعلام کرد: گروه های مقامت فلسطینی اعلام نمودند به یاری پروردگار متعال روز نکبت روز بازگشت سرزمین های اشغالی به میهن اصلی خود فلسطین خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزای حوزه، روز نکبت نامی است که فلسطینیان و حامیان آنان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و استقلال اسرائیل در  ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی استفاده کرده و فلسطینیان هر سال در اعتراض به این جنایت بین المللی تظاهرات اعتراض آمیز بر گزار می کنند.امسال در حالی که محور مقاومت با رژیم غاصب قدس در جنگی تمام عیار است که ملت فلسطین سعی در تبدیل این روز به روز آزادی قدس و پاک نمون این نکبت از سرنوشت خود هستند.

در همین راستا جنبش های آزادی خواه جهان با صدرو بیانیه ای اقدامات غاصبانه این رژیم جعلی را محکوم می کنند. جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد نکبت ۱۹۴۸ میلادی و اشغالگری رژیم صهیونیستی و آوارگی مردم فلسطینی از میهن  بیانیه ای صادر نموده که به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّیَارِ ۚ وَکَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا. مَّ رَدَدْنَا لَکُمُ الْکَرَّةَ عَلَیْهِمْ وَأَمْدَدْنَاکُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَجَعَلْنَاکُمْ أَکْثَرَ نَفِیرًا.إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا ۚ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا. (پس آنگاه که وعده [تحقّق‌] نخستین آن دو فرا رسد، بندگانی از خود را که سخت نیرومندند بر شما می‌گماریم، تا میان خانه‌ها[یتان برای قتل و غارت شما] به جستجو درآیند، و این تهدید تحقّق‌یافتنی است. پس [از چندی‌] دوباره شما را بر آنان چیره می‌کنیم و شما را با اموال و پسران یاری می‌دهیم و [تعداد] نفرات شما را بیشتر می‌گردانیم.اگر نیکی کنید به خود نیکی کرده اید، و اگر بدی کنید به خود بدی کرده اید. پس هنگامی که [زمان ظهور] وعده دوم [برای عذاب و انتقام] فرا رسد، [پیکارگرانی بسیار سخت گیر بر ضد شما برمی انگیزیم] تا شما را [با دچار کردن به مصایب سنگین و گزند و آسیب فراوان] غصه دار و اندوهگین کنند و به مسجد [الاقصی] درآیند، آن گونه که بار اول درآمدند تا هر که و هر چه را دست یابند، به شدت در هم کوبند و نابود کنند.) آیات ۵ - ۷ سوره مبارکه الاسراء

۱۵ مه ۲۰۲۱ میلادی مصادف با  هفتاد و سومین سالگرد نکبت ۱۹۴۸ میلادی است و به مثابه  دشنه ای بر پیکر جهان اسلام قلمداد می شود. در این روز دردناک بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از سرزمین های خود آواره شدند و میهن خود را برای تشکیل کشور جعلی و دروغین صهیونیستی با زور و اشغالگری از دست دادند.

در روز نکبت همچنین بیشتر سرزمین های فلسطینی توسط جنبش صهیونیستی اشغال و سرزمین  مردم فلسطین به  پناه جویان یهودی و صهیونیستی واگذار شد ، در این ایام ده ها حادثه و جنایت هولناک از قبیل قتل و غارت و غیره و تخریب بیش از ۵۰۰ روستا و نابودی شهر های بزرگ فلسطینی و تبدیل آن به شهرهای اسراییلی به علاوه آواره نمودن بیشتر قبایل بدوی و ساکنان اصلی اتفاق افتاد .در ادامه این جنایت ها تلاش برای از بین بردن اسامی و هویت اصلی جغرافیا عربی و تبدیل به اسامی عبری و تخریب ماهیت طبیعی شهرهای عربی اصیل و تبدیل به شهرهای مدرن با سبک اروپایی از دیگر اقدامات صهیونیست ها از آن روز تاکنون در دستور کار قرار گرفته است.

در واقع فاجعه انسانی مردم فلسطین پیش از این روز آغاز شد و آن زمانی بود که گروه های تروریستی صهیونیست به روستاها و شهرهای فلسطینی با هدف بیرون کردن و خالی از سکنه نمودن این شهرها و روستاها برای جایگزینی خودشان یورش بردند و جنایت ها آفریدند.

سالگرد نکبت ،سالگرد شهادت ده ها هزار شهید فلسطینی است که جان خود را در سلسله جنایت ها و قتل عام هایی از دست دادند که بزرگترین آنها در ایام دردناک و مصیبت های نکبت اتفاق افتاده است.

مردم انقلابی و آزاده بحرین،

جوانان و مردم امت های اسلامی و عربی

ای آزادگان و مردم شرافتمند جهان

در هفتاد و سومین  سالگرد روز نکبت ۱۹۴۸ میلادی و همزمان با آغاز انتفاضه و قیام مردم فلسطین با عنوان (نبرد شمشیر قدس شریف) ، گروه های مقامت فلسطینی اعلام نمودند که این نبرد سرآغاز آزادی کامل سرزمین های فلسطینی از رود تا دریا خواهد بود و به یاری پروردگار متعال این روز روز بازگشت سرزمین های اشغالی به میهن اصلی خود فلسطین خواهد بود.

به همین مناسبت ما در این جنبش بار دیگر مراتب حمایت و پشتیبانی خود و آحاد مردم بحرین را از مردم فلسطین و تلاش و جهاد آنها برای بازگرداندن میهن خود از رود تا دریا اعلام می کنیم و جنایات وحشیانه صهیونیست ها بر ضد مردم فلسطین از ابتدای روز نکبت تاکنون و جنایات اشغالگران در غزه ،بیت المقدس ، الشیخ جراح و سایر سرزمین های فلسطینی  را به شدت محکوم کرده و اعلام می کنیم این جنایات نقض کننده تمامی قوانین و عرف های  بین المللی است و از ایستادگی و مقاومت اسطوره ای مردم فلسطین حمایت خواهیم کرد

همچنین مقاومت و اقدامات پیشرفته مردم فلسطین در زمینه های نظامی ، سیاسی ، امنیتی و در دفاع از حق مشروع خود و قدس شریف و مسجد الاقصی و پاسخ قاطع و سریع به جنایت های دشمن صهیونیستی را می ستاییم.

بار دیگر تاکید می شود (نبرد شمشیر  قدس) نبرد تمامی ملت های اسلامی و عربی است ، که فلسطین و جهان اسلام را در پیچ و گردنه تاریخی جدیدی قرار داده استفرزندان آزاده و غیور فلسطینی که در راه آزادی ، عزت ،شرف و کرامت خود مبارزه می کنند باید بدانند که می بایست خود را برای اداره کشورشان بعد از بیرون راند و از بین بردن غده سرطانی رژیم صهیونیستی آماده کنند.

ما در جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین از تمامی امت های اسلامی و عربی می خواهیم همچنان مراتب حمایت خود را از مردم فلسطین با انجام و راه اندازی تظاهرات و راهپیمایی های گسترده و انجام اعتصاب های مردمی در سر تاسر جهان اعلام و ابراز نمایند و خود را برای مرحله جدیدی از جهاد و مبارزه به منظور بازگرداندن سرزمین های مقدس و اسلامی آماده نگه دارند.

به راستی مقاومت فلسطین در (نبرد شمشیر قدس )، هیبت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را کاملاً درهم شکسته و خسارت های فراوانی را به آنها تحمیل نموده و برتری روحی ، معنوی و نظامی مقاومت را به رخشان کشیده است.نبرد شمشیر قدس نوید بخش و مقدمه ای برای اقامه زود هنگام نماز جماعت در قدس شریف همراه با مردم فلسطین و سایر فرزندان امت اسلامی و عربی خواهد بود.

جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه از مردم و جوانان امت های اسلامی و عربی می خواهد در بالاترین سطح آمادگی نظامی برای حرکت و کمک به مردم فلسطین برای آزادی تمامی سرزمین های اشغالی ، قدس شریف و مسجد الاقصی قرار بگیرند . خداوند متعال در آیه ۶۰ سوره مبارکه الانفال می فرماید : (و هر چه در توان دارید از نیرو و اسب های آماده بسیج کنید ، تا با این [ تدارکات ] ، دشمن خدا و دشمن خودتان و [دشمنان] دیگری را جز ایشان- که شما نمی شناسیدشان و خدا آنان را می شناسد، بترسانید. و هر چیزی در راه خدا خرج کنید پاداشش به خود شما بازگردانیده می شود و بر شما ستم نخواهد رفت.

این چنین نوای بشارت های پیروزی بر دشمن صهیونیستی از افق جبهه مقاومت اسلامی فلسطین به گوش می رسد و پیروزی های بزرگ و غرور آفرینی که هیبت پوشالی ارتش  اشغالگران را درهم شکسته ثبت و ضبط می گردد و به مردم فلسطین و سایر امت های اسلامی و عربی برای  پیروزی نزدیکی که با اهدای خون های پاک شهیدانش به انتظار نشسته اند ،امید می بخشد.

جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه

منامه - بحرین بزرگ اشغال شده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha