جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پناهیان

حوزه/ طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران همنوا با حوزویان سراسر کشور با تجمع در مدرسه علمیه مروی، از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، طی سخنانی در تجمع بزرگ حوزویان حوزه علمیه تهران برای حمایت از نهضت مقاومت و محکومیت جنایات استکبار در فلسطین و افغانستان اظهارکرد: قشر روحانیت دغدعه حضور در جبهه علیه استکبار را دارد و علاقه خود را به حضور در این مبارزه و در کنار مردم مظلوم فلسطین ابراز می کند، همانطور که در دفاع مقدس با حضور پرجوش خود بسیار نقش آفرین بودند.

وی در پاسخ به این سؤال که ما از این فاصله دور مکانی چه کمکی می توانیم برای مردم فلسطین انجام دهیم؟، گفت: ما باید رگ حیات و عامل بقای قدرت پوشالی صهیونیست ها را قطع کنیم. رگ حیات صهیونیست ها اسلحه و ثروت و رسانه های متنوع آنها نیست. رگ حیات صهیونیست ها سازشکارانی هستند که در منطقه و حتی در کشور ما پراکنده اند .

 استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر جلوی جریان سازشکاری و به تعبیر قرآن کریم "مسضعفین جهنمی"را بگیریم کمک مستقیم به مردم غزه و فلسطین کرده ایم. در نبرد ۳۳ روزه و در نبرد ۲۰ روزه غزه این جریان سازشکار بی اعتبار شد.

وی با بیان این که متاسفانه امروز بعد از ۴۲ سال از انقلاب شاهد سربرآوردن روحیه سازشکاری در کشور خودمان هستیم، افزود: جهاد کبیر امروزه در کشور ما مقابله با همین جریان سازشکار است. قبح سازشکاری در جامعه ما تبیین نشده است و این کم کاری متوجه طلاب حوزه علمیه است.

 استاد حوزه به وجود تفکرات سازشگر در کشور اشاره کرد و گفت: باید متأسف بود برای جامعه ای که دشمن را با رقیب اشتباه می گیرد؛ سیاستمداران امروز جامعه ما بعضا آمریکا را از رقیب حبیب تر می دانند.

عضو شورای بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: سازشکاران همچون موضوع گوساله سامری و ابوموسی اشعری موجب از بین بردن اعتقادات مومنین مو شوند که با روشنگری  و افشاگری نخبگان جامعه این آرزو را به گور خواهند برد.

برپایه این گزارش،  اساتید و طلاب بسیجی حوزه علمیه تهران با در دست داشتن پلاکارت هایی، شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» سر دادند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha