سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 959113
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳
کتاب دولت اسلامی

حوزه/مرکز پژوهشی مبنا پس از برگزاری جلسات متعدد علمی با حضور اساتید و اندیشمندان، کتاب «نظریه دولت اسلامی» را در ۴۰۰ صفحه منتشر کرد.

محمدباقر صدقی، مدیر روابط عمومی مرکز پژوهشی مبنا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اعلام این خبر اظهارکرد: این کتاب با حضور اساتیدی چون محمدجواد ارسطا، محمدتقی دشتی، حسین جوان آراسته، سید احمد حبیب نژاد و ابراهیم موسی زاده و همچنین با همکاری پژوهشگران حوزه حقوق عمومی و فقه سیاسی تألیف گردید.

وی افزود: امکان‌سنجی نظریه دولت اسلامی: شامل مبانی نظری و اصول موضوعه؛ کلیات نظریه دولت اسلامی: شامل مؤلفه‌های کلان دولت اسلامی و اصول حاکم بر آن، ماهیت دولت اسلامی: شامل تبیین ماهوی دولت اسلامی، مطلقه یا مشروطه بودن آن، ساخت قدرت در دولت اسلامی، ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، آرمان‌گرایی و واقعیت‌گرایی در دولت اسلامی، حداقلی یا حداکثری بودن آن و حکمرانی شایسته و دولت اسلامی با تبیین ابعاد گوناگون حکمرانی شایسته ناظر به دولت اسلامی از مباحثی است که در هفتادوپنجمین اثر پژوهشی مرکزمبنا به آن پرداخته شده است. همچنین فاز دوم طرح پژوهشی نظریه دولت اسلامی، در سال  ۱۴۰۰ آغاز شده است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha