جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نبی زاده ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ پویش سراسری «حرف آورد» با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرو برگزاری پویش سراسری «حرف آورد»، با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی و مسئول امور بانوان استان خوزستان و همچنین رئیس اداره تبلیغات اسلامی و کارشناس امور قرآنی شهرستان اهواز، نشست هم‌اندیشی با رؤسای ادارات و نمایندگان امور بانوان در شهرستان‌های استان، به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد.

خانم دشتستانی، مسئول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ابتدای این جلسه به بیان توضیحاتی در خصوص اجرای دستورالعمل سراسری «پویش حرف آورد» پرداخت و گفت: طبق دستورالعمل اجرایی این پویش که موضوع اصلی آن؛ امربه‌معروف و نهی از منکر پنهانی می‌باشد، لازم است اطلاع‌رسانی‌های گسترده نسبت به تهیه و تدوین طرح‌ها و ایده‌های مورد نظر، به شکل صوت، ویدئوی کوتاه و حرف جدید از طریق روسای ادارات تبلیغات اسلامی و نمایندگان امور بانوان در شهرستان‌ها به هیئات، مساجد، مؤسسات، مبلغات، فعالان فرهنگی در همه اصناف و همچنین دانش آموزان و دانشجویان انجام شود.

خانم دشتستانی یادآور شد: استان خوزستان، تنها استانی است که در همه شهرستان‌ها نسبت به تعیین نماینده امور بانوان اقدام کرده است.

در ادامه، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با تأکید بر ضرورت برگزاری نشست‌های تبیینی و توجیهی در خصوص این پویش، اظهارداشت: با توجه به اینکه بانوان، حدوداً نیمی از جمعیت کشور را در برمیگیرند، باید تلاش شود تا ائمه جمعه، مسئولین شهری و مدیران حوزه‌های علمیه نیز در اجرای این پویش سهیم شوند.

حجت‌الاسلام فردآقایی تصریح کرد: اگر سال گذشته، سال شکل‌گیری امور بانوان و تشکل‌های وابسته در استان بوده است، امسال، سال تثبیت این اقدام به‌عنوان یک سیاست کلان در سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شود. لذا علاوه بر مأموریت‌های ویژه‌ای که به جمعیت بانوان فرهیخته در سراسر استان داده خواهد شد، ضرورت دارد این مجمع به بخش‌های حاکمیتی هر شهرستان نیز معرفی شود.

در بخش دیگری از این گفتگو، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، پرداختن به موضوع بانوان را به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

حجت‌الاسلام نبی زاده، لزوم پرداختن به مسئله بانوان در استان را دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در حوزه سخت‌افزاری، جمعیت بانوان فرهیخته به‌عنوان یک هیئت اندیشه‌ورز که عقل منفصل رئیس اداره است باید فعال شود.

وی تصریح کرد: همچنین انتظار می‌رود، در اولین فرصت و طی یک عملیات ویژه نسبت به تشکیل شورای فرهنگی بانوان، تشکل‌های دینی خواهران، ارتباط‌گیری با حوزه و دانشگاه و شناسایی بانوان فعال و فرهیخته این مراکز و نیز شناسایی و ساماندهی جمعیت مداحان و فعالان مردمی از بین بانوان هر شهرستان اقدام شود.

حجت‌الاسلام نبی زاده، در حوزه اقدامات نرم‌افزاری نیز خاطرنشان کرد: لازم است با بهره‌گیری از فعالیت‌های سخت‌افزاری نسبت به انجام عملیات‌های فرهنگی اقدام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به بازتاب مثبت فعالیت‌های گسترده این اداره کل در مقایسه با سایر ادارات در سطح کشور گفت: بحمدالله، به لطف فعالیت‌ها و اقداماتی که در سراسر استان انجام شده این توقع در سطح کشور به وجود آمده که استان خوزستان در انجام مأموریت‌های محوله در رأس ادارات تبلیغات اسلامی در کشور قرار گیرد و ما نیز مصمم هستیم تا به فضل پروردگار به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

لازم به ذکر است در حاشیه این نشست، نمایندگان امور بانوان و روسای ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها نیز پیرامون پویش مطرح شده، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha