پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: تصرف جغرافیایی که در گذشته مطرح بود امروز تبدیل به تصرف افکار شده و اگر سواد رسانه‌ای در جامعه وجود نداشته باشد، اهل مکر و خدعه در آن جامعه حاکم خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان به مناسبت روز روابط عمومی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این دیدار ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت‌های مجموعه روابط عمومی دستگاه و اصحاب رسانه، اظهار داشت: در عرصه روابط عمومی هم نیازمند سرعت هستیم و هم نیازمند دقت و رعایت امانت، تا بتوانیم اعتماد در مخاطب را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مخاطب حس صداقت از ما نداشته باشد، صحبت‌های ما را نمی‌تواند درست متوجه شود، گفت: گاهی مردم به نوع گزارش‌ها اعتماد نمی‌کنند که برای رفع این مشکل باید توجه ویژه‌ای به مساله امانت در اطلاع رسانی شود و از یاد نبریم که ایجاد حس اعتماد در مخاطب کار سختی است.

امام جمعه همدان افزود: روابط عمومی نباید تنها به گزارش یک طرفه از دستاوردهای خود بپردازد، بلکه باید در کنار این گزارش‌ها به احصای نقصها و مشکلات میدانی و نقاط ضعف نیز بپردازد و آن را برای رفع به دستگاه ارائه دهد.

در جنگ افکار و باورها، وجود سواد رسانه از ضرورت‌های جامعه است 

وی با بیان اینکه دنیای امروز تبدیل به یک میدان جنگ روایت‌ها و شناخت‌ها شده است، خاطر نشان کرد: سواد رسانه جز ضرورت‌های جامعه است، جامعه‌ای که در آن همه به دنبال تصرف اذهان و فکر مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: تصرف جغرافیایی که در گذشته مطرح بود امروز تبدیل به تصرف افکار شده و اگر سواد رسانه‌ای در جامعه وجود نداشته باشد، اهل مکر و خدعه در آن جامعه حاکم خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه کسی که اخلاق سیاسی را رعایت نمی‌کند برای رسیدن به قدرت هیچ مرزی را رعایت نمی‌کند، ابراز داشت: هر چه سواد رسانه کم رنگ تر باشد، فریب‌ها در جامعه نیز بیشتر است، بنابراین ضرورت بحث آموزش سواد رسانه‌ بیشتر در جامعه احساس می‌شود.

وقایع مهم و تاریخی همدان در سطح ملی معرفی شود

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر نقش رسانه در افکار عمومی و جامعه، مطرح کرد: یکی از دستاوردهای خوبی که در این یک سال می‌توان از نقش روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها به آن اشاره کرد، عرصه مقابله با کرونا است، به نحوی که پس از فضاسازی در جامعه توسط این مجموعه، شاهد استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها توسط مردم در حد خوبی بودیم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها و اهل رسانه باید وقایع مهم استان را در سطح ملی معرفی کنند، گفت: همدان در طول تاریخ روزهای مهمی را پشت سر گذاشته که باید به صورت ویژه آن را در سطح کشور معرفی کنیم، به طور مثال تظاهرات ۳۰ مهر سال ۵۷ دانش آموزان همدانی که نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت و یا بمباران روز قدس سال ۶۱ که ۱۸۰ نفر از مردم همدان در آن به شهادت رسیدند که در این بین نزدیک به ۸۰ نفر جز راهپیمایان و نمازگزاران آخرین جمعه ماه رمضان بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز مراسماتی همچون یادبود شهید سلیمانی و نماز عید فطر امسال هم برگزار شد، اما آن طور که باید نتوانستیم در سطح ملی و کلان همدان را معرفی کنیم.

گفتنی است در پایان این جلسه از مسلم مخفی معاون ارتباطات دفتر نماینده ولی فقیه در همدان نیز به جهت اقدامات مثبت در این عرصه و اطلاع رسانی فعایت های امام جمعه همدان، تقدیر شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha