پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب با سفیر فلسطین در تهران

حوزه/ محسن مسچی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محسن مسچی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: برای ابراز همدردی با مردم قهرمان فلسطین درپی حوادث اخیر در این کشور به سفارت آمده است.

وی افزود: از سال گذشته در مجمع تقریب حرکت بسیار خوب و گسترده ای در رابطه با موضوع فلسطین شروع شده است؛ سال گذشته که موضوع عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی پیش آمد، یکی از اقدامات مهم مجمع جهانی تقریب این بود که با علمای بزرگ شیعه و سنی در داخل و سراسر جهان برای اخذ بیانیه ،سخنرانی و مصاحبه در محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار نماید .

مسچی گفت: از علمای نجف و دیگر علمای کشورهای اسلامی، علمای شیعه و اهل سنت داخل، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اساتید و فضلای حوزه های علمیه و دانشگاه ها و .. بیانیه گرفتیم که حدود ۸۰۰ نفر ازبزرگان قم و اساتید و مدرسین آن و دهها مجموعه علمائی و فرهنگی این بیانیه را امضا کردند؛ به ۱۲ نفر ازمراجع عظام هم نامه نوشتیم و از آنان در تحریم عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی فتوا گرفتیم که کار بسیار بزرگی بود و همه اینها الان در یک کتاب جمع آوری شده است و به شما تقدیم می کنیم.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب افزود: کاری دیگری که در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انجام شد، برگزاری چندین وبینار داخلی و بین المللی مجازی راجع به قدس شریف و فلسطین بود که از سال گذشته در مجمع تقریب داشتیم؛ یکی از آنها در لبنان برگزار شد و در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، راجع به قدس و فلسطین بحث و سخنرانی های زیادی داشتیم و اخیرا هم وبیناری تحت عنوان قدس محور وحدت و حیات اسلام برگزار شد.

وی با اشاره به شعار «امروز ایران و فردا فلسطین» که در اوایل انقلاب مطرح می شد، اظهار داشت: ما موضوع ایران و فلسطین را کاملا مرتبط با هم می دانیم؛ فلسطین نه فقط موضوع دینی، اسلامی، عربی، اخلاقی و انسانی است بلکه یک موضوع مهم برای جامعه بشری است و جامعه بشری باید به موضوع فلسطین توجه ویژه داشته باشد.

در ادامه این دیدار «صلاح زواوی» سفیر فلسطین در ایران، نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب و قدردانی از حجت الاسلام والمسلمین  شهریاری دبیرکل مجمع تقریب به خاطر پشتیبانی از مبارزین فلسطینی، تأکید کرد: امروز مبارزین فلسطینی در غزه،کرانه باختری، قدس و دیگر شهرها قوی تر از گذشته شده اند؛ ما مطمئن هستیم که تلاش های مردم فلسطین و مقاومت نتیجه می دهد و غده سرطانی اسرائیل که حضرت امام به آن اشاره کردند، از بین خواهد رفت.

صلاح زواوی گفت: ارتباط بنده با امت ایران به عنوان سفیر یک کشور نیست، بلکه این ارتباط برای تحکیم وحدت کشورهای اسلامی و آزادی فلسطین است که حضرت امام راحل به آن اشاره کردند.

وی در بخشی از سخنان خود به هم پیمانی برخی کشورها با صدام در دوره جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره و تصریح کرد: با کمال تأسف صدام، اشتباه بزرگی کرد و آزادی فلسطین را به تاخیر انداخت و اگر مسئله جنگ تحمیلی علیه نبود ما امروز در فلسطین بودیم و امیدواریم کشورهای اسلامی تجربه زشت او را تکرار نکنند و این تجربه درس بزرگی برای اسرائیلی ها باشد و بدانند که تلاشهای ضدیت با این رژیم جعلی در فلسطین متوقف نمی شود.

زواوی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی فلسطین، هم پیانی بین صهیونیست ها و آمریکا است؛ هم پیمانی برای ایجاد کشور بزرگ اسرائیل، شامل فلسطین، اردن، سوریه، عراق، مصر، عربستان،  مدینه منوره و ...

سفیر فلسطین با نشان دادن نقشه های جغرافیائی، توطئه صهیونیست ها در اشغال سرزمینهای اسلامی را تشریح کرد و گفت: نقشه رژیم صهیونیستی بزرگ که روی سکه هایشان نیز نقش بسته است، در واقع نقشه ترامپ علیه فلسطین است.

در پایان این دیدار، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب، کتاب «فلسطین از نهر تا بحر» و همچنین کتابی از مجموعه  فتاوای علمای شیعه و اهل سنت داخل و خارج در مورد فلسطین که به تازگی از سوی مجمع تقریب تدوین و چاپ شده است را به سفیر فلسطین تقدیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha