جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عده‌ای خائن و ترسو و میدان ندیده «شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در نشستی با مسئولان سپاه عشایر و همچنین آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز بسیج عشایری اظهار کرد: عشایر قشر بزرگ و موثری در زندگی ما هستند علاوه بر این که با عزت زندگی کردند از استقلال کشور در هر برهه‌ای دفاع کردند.

امام جمعه  یاسوج ادامه داد: زندگی آنها عبرت برای دیگران است که می‌توان با پاکی هم زندگی خود را ادامه داد و هم به جامعه خدمت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: عشایر پیشگام مبارزه با طاغوت بودند و برای پیروزی انقلاب خون دادند و مبارزه کردند و امروز حاکمیت را از آن خود می‌دانند و حاکمیت و دولت هم باید به عشایر خدمت کنند.

حسینی گفت: در گذشته حاکمیت با عشایر بیگانه بود عشایر زندگی مستقلی داشتند و هیچ خدمتی به آنها ارائه نمی‌شد و خودشان منابع مالی و مایحتاج زندگی را تامین می‌کردند و مشکلات را خودشان بدون کمک دولت برطرف می‌کردند.

وی افزود: عشایر همیشه قشر مولد بوده و سربار جامعه نیستند؛ جامعه عشایری تولیدگر بوده و در اثنای کار و تولید باعزت زندگی کرده و استقلال و عزت خود را تاکنون حفظ کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر هیچ گاه زیر بار ظلم ستم نرفتند و عزت خود را نفروختند و اعتقادات و غیرت دینی آنها محفوظ مانده است در حالی که با گذر زمان بسیاری از اقشار در حوزه دین خودباخته شدند و دین باوری آن ها کمرنگ شد یا باورها را از دست دادند.

وی ادامه داد: عشایر هنوز با باورهای محکم دینی زندگی می‌کنند پوشش‌های غیر دینی بر آنها غلبه نکرده و با همان غیرت عشایری زنان و دختران آنها عفت و پاکدامنی خود را حفظ کرده‌اند.

حسینی با تبریک روز ۲۹ اردیبهشت به جامعه عشایری کشور، گفت: در زمینه حمایت از کشور و نظام بسیاری از اقشار خودباخته شدند هر چند شعار ملی می دهند اما به ظاهر ملی هستند و حرف و عمل آنها یکی نیست.

امام جمعه یاسوج گفت: خود فروختگان و بدخواهان داخلی برای خیانت به کشور  شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دهند اینها کسانی بودند که هرگز در میدان حضور نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شعار جانم فدای ایران شعاری تو خالی بود تا ما را از دشمن غافل کند، یادآور شد: دشمن امروز ما صهیونیست‌ها هستند که مردم مظلوم فلسطین را به فجیع‌ترین وضع و با مدرن ترین سلاح ها کشت و کشتار می کنند.

ویادامه داد: به این عده که شعار توخالی سر می‌دهند باید گفت اگر مسلمان نیستید باید انسان و آزاده باشید هر چند انسان های آزاده در سراسر جهان شعار علیه جنایت صهیونیست‌ها می‌دهند.

حسینی در خاتمه به موضوع آموزش و پرورش عشایری اشاره کرد و گفت: آموزش دانش آموزان عشایری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند بهداشت آنها نباید مغفول بماند و امنیت عشایر در هر حال تامین شود اجازه ندهیم سارقان زندگی آنها را ناامن کنند تا در کمال آرامش به کار و تولید ادامه دهند و این فرهنگ عشایری همچنین ادامه داد پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha